Az EU új bizottsága pályázatot hirdetett meg, amely összesen egymilliárd eurós támogatást kínál az elektromos autók akkumulátorcelláinak gyártására. Az EU olyan vállalatokat és konzorciumokat támogat, amelyek innovatív akkumulátorcellákat állítanak elő, vagy új gyártási folyamatokat és technológiákat alkalmaznak.
Még ma is sokaknak nem igazán szimpatikus az akkumulátor-alapú elektromos autózás, pedig révén, hogy ez lesz a jövő, a technológiától való félelem alaptalan, hiszen mint olyan sok problémára, erre is folyamatosan keresik a szakemberek a megoldásokat. Az akkugyártás pedig egyre inkább az autóipar alapja lesz, nem érdemes kimaradni ebből.
Az Európai Unió is egyre inkább támogatni akarja majd ezt az iparágat, aminek itt is van az egyik bizonyítéka: az EU támogatni fogja azokat a vállalatokat és konzorciumokat, amelyek innovatív akkumulátorcellákat gyártanak vagy innovatív gyártási eljárásokat és technológiákat alkalmaznak. A támogatási keret egymilliárd euró.
Az „IF24 Battery” elnevezésű pályázati felhívás az egyik első olyan intézkedés, amelyet az EU Bizottság új hivatali ideje első hetében tesz közzé. A finanszírozás egy nagyobb, 4,6 milliárd eurós csomag része, amelynek célja a „nettó nulla technológia, az elektromos járművek akkumulátorcellagyártása és a megújuló hidrogén fellendítése”. Csak akkumulátorfinanszírozásra egymilliárd eurót szánnak. A támogatás pénze az Innovációs Alapból származik, amelyet az EU kibocsátáskereskedelmi rendszere finanszíroz. Az EU 2020 és 2030 között összesen 40 milliárd euró bevételre számít a kibocsátáskereskedelemből, amelyet az innovációs alapon keresztül osztanak szét pénzügyi ösztönzőként az innovatív, alacsony szén-dioxid-kibocsátású technológiákba befektető vállalatok és hatóságok között.
Az Ursula von der Leyen elnök vezetése alatt álló új Bizottság az új felhívást egy átfogóbb koncepció építőköveként írja le az új technológiákba történő befektetések mozgósítására. „Több eszközre van szükség ahhoz, hogy leküzdjük azokat a gazdasági akadályokat, amelyekkel az akkumulátor-értéklánc Európában, beleértve a gigagyárakat is, jelenleg szembesül. A Bizottság továbbra is alkalmazni fogja a rendelkezésre álló eszközöket, és új utakat keres – többek között rövid távon is – a nagyszabású ipari növekedés előtt álló akadályok leküzdésére”
Az akkumulátor szektorban 2025. április 24-ig pályázhatnak az érdeklődő cégek támogatásra. A sikeres pályázóknak 2026 első negyedévéig alá kell írniuk a támogatási szerződést. A projektenkénti támogatás maximális összegéről nincs információ.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!