A kínai elektromosautó-gyártó startup, a NIO bemutatta harmadik negyedéves üzleti eredményeit. Bár a vállalat történetének eddigi legjobb negyedévét zárta az eladások terén, a bevétel kissé elmaradt az előző év azonos időszakához képest.
Lassan itt az év vége, de még mindig érkeznek az eladási adatok a harmadik negyedévről. Ezúttal a kínai NIO eredményeit vizsgálhatjuk meg alaposabban. Kezdeném is rögtön egy jó hírrel a vizsgált időszak kapcsán, a NIO újra rekordot tudott dönteni az eladásai területén július 1 és szeptember 30 között: összesen 61 855 darab tisztán elektromos autót adott el a kínai elektromosautó-gyártó.
Visszatérve a harmadik negyedéves számokra, elmondható tehát egyrészt a fentebb említett darabszám, ami egyébként a NIO pályafutásának legjobb negyedéve is egyben, hisz soha ennyi elektromos autót nem adtak még el egyetlen negyedév alatt. Az alábbi grafikon az electrive magazin munkája és szépen látszanak rajta visszamenőleg is az értékesítések.
Érdekesség, hogy ezekben a számokban is már megjelenik az új almárka, az Onvo darabszáma is. Ez utóbbi 832 darabbal, a NIO márka pedig 61 023 darabbal járult hozzá a rekorder negyedévhez. Az idei év második negyedéve is rekord volt abban az időben, így talán remélhető, hogy a fiatal autómárka sikerei végre beindulnak és nem kell több visszaeséstől tartaniuk.
Az Onvo L60 egyre népszerűbb autó egyébként, októberre már 4319 darabot adtak el belőle, ami vélhetően csak növekedni fog. A NIO 72 000-75 000 kiszállításra készül a negyedik negyedévben – és így akár 224 000 elektromos járművet is el tudnak adni 2024 egészét tekintve. Sőt, a Deutsche Bank is erőteljes árbevétel-növekedést vár a cégtől. Kilátásaik szerint 2025-ben akár 450 000 autóra is felkúszhat az eladás.
Sajnos a kiváló értékesítési adatok mellett a pénzügyi része a dolgoknak kicsit ferde lett. Bár a NIO több járművet szállított le, mint 2023 harmadik negyedévében, a járműeladásokból származó bevétel 4,1 százalékkal 12,7 millió jüanra (körülbelül 2,2 millió euróra) esett vissza.
Mivel a járműeladások jelentik a fő üzletágat, a teljes bevétel is enyhén csökkent – 18,7 millió jüanra (2,45 millió euróra). A NIO továbbra is mínuszban van a folyamatban lévő beruházások miatt. A harmadik negyedévben a vállalat 5,24 millió jüan (körülbelül 690 000 euró) működési veszteséget és 5,06 millió jüan (660 000 euró) nettó veszteséget jelentett. Ez 8,1 és 11,0 százalékkal több, mint az előző év azonos negyedévében.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!