Mint minden évben, idén is év vége előtt nyilvánosságra hozták, hogy mely modellek kerültek be a nemzetközi zsűri által az Európai Év Autója díj döntőjébe. A döntős autók között szép számmal találni tisztán elektromos modelleket is.
A zsűri az előzetesen meghatározott feltételeknek megfelelő 48 típus közül hét modellt választott ki, amelyek továbbjutottak a döntőbe. Az Év Autója díj győztesét január 10-én, a Brüsszeli Nemzetközi Autószalonon fogják bejelenteni.
Nézzük, mely modellek kerültek be a döntőbe:
- Alfa Romeo Junior
- Citroën C3 és e-C3
- Cupra Terramar
- Dacia Duster
- Hyundai Inster
- Kia EV3
- Renault 5
A listából már most egyértelműen látszik, hogy a választás egy megfizethetőbb kategóriába tartozó modellre fog esni. Az európai gyártók és néhány távol-keleti jelölt is egyre inkább az elektromos autók olcsóbb, szélesebb rétegek számára elérhető szegmenseire összpontosítja figyelmét. Feltűnő továbbá, hogy az elmúlt két-három év erős trendjével ellentétben, amikor több kínai modell is helyet kapott a listán, most egyetlen kínai jelölt sem került be.
Az Év Autója díj története egészen 1964-ig nyúlik vissza, amikor elsőként a Rover 2000 kapta meg a trófeát. Ez is jól mutatja, hogy a győztes modell nem feltétlenül válik később nagy piaci sikerré. Tavaly a Renault Scenic nyerte el a díjat, maga mögé utasítva a döntőben szereplő hat másik modellt: a BMW 5-ös sorozatot, a BYD Sealt, a Kia EV9-et, a Peugeot 3008-at, a Toyota C-HR-t és a Volvo EX30-at.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!