A következő tárgyalási forduló előtt Daniela Cavallo, az üzemi tanács elnöke részleteket osztott meg a Volkswagen Csoport tervezett megtakarításairól. A vezetőség állítólag akár három gyár bezárását fontolgatja, a többit pedig leépítené, megválna egyes alaptevékenységektől, és jelentős bércsökkentéseket vezetne be. A változások az elektromos autók gyártását is érintenék.
Egyre inkább látszik az, hogy beérik a sok probléma a Volkswagen Csoport esetében, így eljött az idő a probléma gyors kezelésére is, ami igen fájdalmas lesz sok dolgozónak, már akinek még marad munkája. Azt már tudhatjuk a hírekből, hogy a Volkswagen és az Audi is tervezi egy üzeme bezárását, ha az ott gyártott modellek gyártási ciklusa kifut. Ugyan jelenleg még van munkája az ott dolgozóknak, azonban Osnabrück (VW) és Brüsszel (Audi) esetében már tudják az ottani dolgozók, hogy hamarosan másik állást kell keresniük.
Már ez a két üzem is több ezer dolgozót jelent a VW Csoport HR osztályán, azonban sajnos úgy tűnik, hogy még ez is kevés lesz a problémák kezelésére, aminek fő oka az, hogy Európában az egész autóipar szenved. Jelenleg nincs akkora fizetőképes kereslet, ami felszippantaná azt az autómennyiséget, ami hozná többek között a Volkswagen Csoport vezetése által elvárt számokat, legyen szó elektromos, vagy belsőégésű motoros autókról. Arról már nem is beszélve, hogy a korábban Kínából érkező bőséges bevételi források is erősen elapadtak az elmúlt években.
A fent említett két gyár bezárása is már elég rossz hír, azonban a baj még korábban hittnél is nagyobb lehet, hiszen a legújabb német sajtóértesülések (Spiegel, Handelsblatt) szerint további üzem, vagy akár üzemek készülhetnek a bezárást jelentő döntésre. Továbbá minden megmaradó üzemben várható csökkentés a gyártási darabszámok és így vélhetően a szükséges dolgozói létszám esetében egyaránt. Illetve a teljes VW Csoport esetében érkeznek fizetés és költségcsökkentő döntések is.
Ezek a leendő kellemetlen döntések pedig nem csak az e-autókat gyártó területek érinti majd, hanem a Volkswagen teljes üzletága újragondolásra kerül a költségek tekintetében. A vállalat dolgozóit védő szakszervezet vezetője, Daniela Cavallo szerint jelenleg „senki nincs biztonságban”, bárkit érinthetnek majd valamilyen mértékben a vezetés döntései a költségek csökkentéséről. A Volkswagen részéről egyelőre nagyon óvatosan fogalmaznak. Konkrétumokat senki nem erősített még meg a sajtónak, azonban egy vállalati szóvivő szerint:
„A cég javaslatait és terveit először belsőleg ismertetik a tárgyalópartnerekkel, majd megvitatják őket. Vállalatunk történetének egyik döntő pontjához érkezett. A helyzetünk súlyos, a tárgyalópartnerek felelőssége pedig óriási.”
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!