Kevesebb mint hat hónappal azután, hogy a Supercharger csapatot leépítették, a Tesla Michael Snyder-t választotta a töltési infrastruktúra új vezetőjének. Ezzel egyidejűleg Kaliforniában egy hatalmas töltőpark építését is megkezdte a Tesla, amely 168 töltőállomást és saját energiatermelő egységet foglal magában.
Hogy mi járt Elon Musk fejében, amikor idén év elején gyakorlatilag beszántotta a teljes töltési infrastruktúrával foglalkozó osztályt a Teslán belül, az jó kérdés. Bizonyára nem a teljes megszüntetés lehetett a cél, hiszen a SuC hálózat éppen hogy a márka egyik legerősebb vásárlócsalogatója. Az elmúlt időszak nem volt egyszerű az érintett osztálynak, sem az ott dolgozóknak, ám úgy tűnik, hogy végre rendeződnek ott is a sorok, hiszen a vezető nélkül maradt Supercharger csapat új vezetőt kapott.
A feladatot az amúgy már több, mint 10 éve a Teslánál dolgozó Michael Snyder kapta, aki villamosmérnökként a Megapack divíziót erősítette eddig. Snyder új elnevezésű pozíciót kis kapott ezzel a kinevezéssel: Vice President Energy and Charging. Egyelőre nem tudni, hogy Snydernek pontosan mik lesznek az új feladatai, hiszen a Teslától még hivatalos nyilatkozat sincs a kinevezésről, amiről csak egy rövid bejegyzés árulkodik a LinkedIn-en Snyder profiljában.
Az új munkakör ugyanakkor azt jelzi, ami már nem sokkal a Supercharger csapat áprilisi eltávolítása után is sejthető volt: a Tesla összevonja a korábban különálló területeit az energiaellátásnak, legyen szó éppen otthoni vagy közterületi megoldásokról. Az üzletág dinamikusan fejlődik, hiszen 52 százalékkal, csaknem 2,4 milliárd dollárra növelte forgalmát az elmúlt negyedévben. A szolgáltatási üzletág, amely elsősorban a Superchargereket foglalja magában, szintén 29 százalékkal, 2,8 milliárd dollárra nőtt. Meg nem erősített információk szerint a Tesla azóta már jó pár kirúgott volt kollégáját kereste fel újra, állást ajánlva az új divízióban. Így van ezzel Max de Zegher is, aki korábban a Tesla észak-amerikai töltési üzletágának igazgatója volt.
De Zegher bizonyára elfogadhatta a felkérést, hiszen egy érdekes koncepciót osztott meg a közösségi médiában egy új kaliforniai töltőparkkal kapcsolatban, ami pedig jobban ötvözi az energia és a töltés két területét, mint bármely korábbi Tesla projekt.
A töltőparkot San Francisco és Los Angeles között félúton építik fel az Interstate 5-ös úton, ami a Tesla statisztikái szerint egy igen forgalmas útvonal. A projekt, amelynek alapkőletételére most került sor, lenyűgöző módon egyesíti majd a Tesla különféle energia- és töltési termékeit. A projekt találóan az Oasis nevet viseli ahol 168 töltőoszlop kerül kialakításra. Az itt felhasznált energia nagy része napelemekből érkezik majd, amit 10 Megapack fog tudni eltárolni, 39 MWh kapacitás formájában. A töltőpark a tervek szerint 2025 közepén nyílik meg.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!