Egy, a Bosch beszállítótól kiszivárgott dokumentum szerint a Xiaomi összesen három új modellt tervez 2025 és 2026 között. Az egyik jármű már ismert, a másik két modellel pedig a Xiaomi beléphet az SUV szegmensbe, és eltávolodhat a tisztán elektromos meghajtástól.
A kínai Xiaomi elég jó kis bemutatkozást tudott produkálni az SU7 tisztán elektromos szedánnal, amiről páran bár fanyalgó véleménnyel beszéltek, ettől függetlenül első autóként igen jól össze sikerült rakniuk. Várható volt, hogy nem fog sokáig várni a gyártó az újabb modellek bevezetésével, amiről már meg is érkeztek az első pletykák, és a nem hivatalos információk. Éppen ezért érdemes ezeket fenntartással kezelni, de ha csak a fele igaz, már akkor is elmondható, hogy a Xiaomi dolgozik szépen a háttérben.
Mindezt csak megerősíti az olyan beszállítóktól érkező infópakk, mint például a Bosch. Innen nemrég dokumentumok szivárogtak ki, melyekből az látszik, hogy a Xiaomi összesen három új modellt tervez 2025 és 2026 között. Az egyik jármű a már ismert SU7 direkt versenypályákra és a teljesítmény-alapú vezetésre megálmodott változata lenne, mint a Tesla esetében a Plaid. Ez az autó várhatóan az SU7 Ultra nevet kapja.
Ebben a kivitelben három e-motor kaphat helyet, melyekből kettő Super Motor V8 és egy a Super Motor V6 nevet kapja, ami az ugyanennyi hengerszámmal rendelkező belsőégésű motorok teljesítményére utal. Előbbi esetében 425, utóbbinál 288 kW teljesítményről beszélhetünk, vagyis az SU7 Ultra 1138 kW teljesítményt produkálna.
A Xiaomi januárban mutatta be az SU7-et és áprilisban kezdte meg a szállításokat. Az augusztusi adatok még nem ismertek, de a cég 27 307 járművet szállított le a második negyedévben, ami 6,2 milliárd jüan (792 millió euró) árbevételt jelent.
A másik két modellel a Xiaomi a SUV-szegmensbe kíván betörni és a dokumentumok szerint a belsőégésű motor is megjelenhet, mint hatótávnövelő komponens. 2025-ben jöhetne az MX11 belső kódnéven futó SUV, melynek most még nincs hivatalos neve. Illetve már dolgoznak egy 2026-ban bemutatandó, hatüléses SUV-n, ami N3 néven fut és ebben kerülne elhelyezésre egy belsőégésű motor, mint hatótávnövelő.
Minderről az electric-vehicle.com számolt be, hivatkozva a kiszivárgott Bosch dokumentumra is. Ez továbbá megemlíti azt is, hogy a német beszállító mely alkatrészeit használják majd a járművekben. Az MX11-et állítólag „Dynamic Power Braking” (DPB) rendszerrel szerelték fel, míg az N3 második generációs „Intelligent Power Braking” technológiát alkalmaz majd. A hajtásokra vagy a járművek méreteire vonatkozó műszaki adatokat azonban nem említik.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!