A kínai BYD jelenleg a világ legnagyobb kutatás-fejlesztési (K+F) munkavállalói létszámával rendelkezik az autógyártók között. Több mint 900 000 alkalmazottal a BYD célja, hogy továbbra is növelje globális eladásait, miközben új technológiákat fejleszt a hosszabb hatótávú és megfizethetőbb elektromos járművek érdekében.
A kínai BYD keményen dolgozott az elmúlt hónapokban, melynek azóta számtalan szép eredményei születtek. A múlt hónap eladásai tekintetében a BYD lett a világ első számú tisztán elektromos autógyártója, de akkugyártás tekintetében sem gyenge a teljesítménye a kínai óriásnak. Itt a második helyezést tudhatja magáénak a BYD, míg idén júliusban a hetedik legkeresettebb autógyártójává nőtte ki magát a BYD. Ezek nagyon komoly eredmények, melyek lassan, de biztosan születtek meg az elmúlt évek alatt. Ezúttal pedig a BYD egy újabb kategóriában lett világelső: a legtöbb embert foglalkoztató autógyártó lett a világon a BYD.
Már tavaly is nagyjából 700 000 ember dolgozott a BYD-nek, ám idénre sikerült ezt újabb 200 000 fővel emelni, így jelenleg egészen pontosan 900 608 fő dolgozik a vállalat különböző divízióiban. Erről a márka PR-vezérigazgatója, Li Yunfei beszélt a közösségi média felületeiken. Li szerint a BYD az egyik legnagyobb munkaadó Kínában és külön büszke volt a kutatás és fejlesztés (K+F) részlegükre, illetve annak 110 000 fős személyzetére. A vállalat csak az elmúlt két évben közel 50 000 főiskolai végzettségű embert toborzott a kutatás és fejlesztés támogatása érdekében. Elmondható, hogy a BYD autóin, több mint 100 000 ember dolgozik szakadatlanul. Már csak ezért sem érdemes kínai bóvlinak nézni a BYD elektromos autóit, még ha a kinézet nem is tetszik mindenkinek.
Annak érdekében, hogy továbbra is vezető szerepet tölthessen be a szoftverek által meghatározott e-autós korszakban, a BYD megduplázza kutatás-fejlesztési tevékenységét az intelligens vezetésbe, a csatlakoztathatóságba és az akkumulátortechnológiába való jelentős beruházásokkal.
A fentieket annak fényében érdemes vizsgálni, hogy míg a BYD folyamatosan szippantja fel a munkaerőt, a korábban nagy sikerekkel operáló vállalatok (például a Volkswagen, vagy a GM) éppen a létszám lefaragásán dolgoznak. Csalódott, vagy éppen elbocsájtott, ám jól képzett munkaerő így sajnos folyamatosan lesz a kínai munkaerőpiacon, ám úgy tűnik, hogy a BYD-nél megtalálhatják a számításaikat.
Az új, olcsó, hatékony elektromos járművek piacra kerülésével a BYD autói iránt továbbra is hatalmas a kereslet. Augusztusban a BYD több mint 373 000 új NEV-kategóriás járművet (BEV és PHEV) adott el, ezzel immár harmadik hónapja állít be újabbnál újabb eladási rekordot.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!