A Toyota szilárdtest-akkumulátorral ellátott elektromosautó-akkumulátor tervei hivatalosan is jóváhagyást kaptak a japán Kereskedelmi és Ipari Minisztériumtól (METI). Ez a minősítés lehetővé teszi a Toyotának, hogy kifejlessze és gyártsa a következő generációs elektromos járművek akkumulátorait.
A szilárdtest akkumulátorok érkezésétől várják nagyon sokan azt, hogy a tisztán elektromos autók a következő generációs lépcsőfokra léphessenek. Hiszen a technológia révén olyan, ma még macerás kérdések válnak megválaszolttá, mint a töltési idő, az akkucella tartóssága, vagy éppen az ár. Az biztos, hogy amelyik gyártó (legyen az autó-, vagy akkugyártó) legelőször tud belépni erre a piacra a valóban tömegesen gyártható szilárdtest akkucelláival, annak igen szép kilátásai lesznek.
A japán Toyota neve jutna talán az utolsók között az eszünkbe, amikor tisztán elektromos autókról beszélünk, hát még ha az ehhez köthető szilárdtest akkuk fejlesztése kerül a célkeresztbe. Pedig nekik is megvan a maguk akkuprogramja, amiről egyébként pont tavaly beszéltek bővebben is.
A 2026 utáni időszakra a Toyota új akkumulátorok sorozatával készül, amelyekből az első egy nagy teljesítményű kiadás lesz, amely a hagyományos struktúrákhoz készül, de kétszeres hatótávot és 20 százalékos költségcsökkentést jelent a jelenlegi bZ4X-hez képest. Ezt követi egy jó minőségű, de kedvező árfekvésű akkumulátor, amely segíti majd az akkumulátoros elektromos modellek elterjedését. Új alakja, bipoláris struktúrája és az olcsóbb, lítium-vasfoszfát (LFP) technológiája 20 százalékkal növeli a hatótávot és 40 százalékkal csökkenti a költségeket a bZ4X-ben jelenleg használt technológiához képest.
A harmadik érkező akkumulátor a nagy teljesítményre koncentrál, bipoláris technológiát és magas nikkelkatód-arányt használva. Várhatóan alacsonyabb költségekkel és tovább növelt hatótávval érkezik. A Toyota első szilárdtest-akkumulátoraival kapcsolatban így fogalmaz Andrea Carlucci: „Technológiai áttörést értünk el, amely megoldja a szilárdtest-akkumulátorok tartósságával kapcsolatos kérdéseket. Jelenleg fejlesztjük a sorozatgyártási megoldásokat és már alig várjuk, hogy 2027 – 2028 környékén elkezdhessük a kereskedelmi forgalmazást több tízezer járműves gyártási kapacitással.”
A napokban pedig a japán kereskedelmi és ipari minisztérium is megadta az engedélyt a szilárdtest akkuk előállítását célzó Toyota gyár(ak) megépítéséhez, így minden akadály elhárult a japánok szerint az elől, hogy elkezdhessék gyártani saját megoldásukat a témában. Látható tehát, hogy a Toyota 2028 környékére tervezi tömeges méretben bevezetni a szilárdtest akkucellákkal szerelt autóit, melyek olyan finomságokkal érkeznének, mint az 1000 km hatótáv, vagy éppen a 10 perces töltési idő.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!