Az elektromos autók eladásai messze elmaradnak a gyártók várakozásaitól, sorra jelentik be a cégek, hogy csökkentik korábbi terveiket. Legutóbb a Volvo közölte, hogy feladja korábbi célkitűzését.
A Volvo eredetileg azt tervezte, hogy az évtized végére kizárólag elektromos autókat kínál, de most bejelentette, hogy lemond arról a célról, miszerint 2030-tól csak elektromos autókat adna el. Új célkitűzésként 2030-ra eladásaik legalább 90%-át plug-in hibridek és akkumulátoros elektromos modellek teszik majd ki, a maradékot pedig belsőégésű motorral szerelt mild hibridek adják.
„Hiszünk abban, hogy a jövő elektromos, ugyanakkor egyértelmű, hogy az elektromos autókra való áttérés nem lineárisan zajlik majd, az ügyfelek és a különböző piacok eltérő sebességgel haladnak az átállással” – nyilatkozta Jim Rowan, a Volvo vezérigazgatója.
Továbbá a Volvo várakozásai szerint 2025-re az eladások 50-60%-a lesz elektromos. A vállalat már öt teljesen elektromos modellt dobott piacra: ezek EX40, EC40, EX30, EM90 és EX90 modelleket. Az első modell januári kiszállítása után a Volvo EX30 már most Európa harmadik legkelendőbb elektromos autója. A Volvo azonban jelezte, hogy a váltás oka a vártnál lassabb töltőinfrastruktúra kiépítése, valamint az állami ösztönzők megszüntetése. A vállalat erősebb és stabilabb kormányzati intézkedéseket sürget az elektromos járművekre való átállás támogatására.
A Volvo nem az első gyártó, amely visszalépett korábbi terveitől, mivel az elektromos autók iránti kereslet jelentősen visszaesett Európában. Ennek oka főként az, hogy olyan országok, mint Németország és Svédország megszüntették vagy csökkentették az állami támogatásokat az autók vásárlásához. Ez több gyártót, például a Mercedest és a Volkswagent is arra késztette, hogy mérsékeljék elektromos autós terveiket.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!