Megkezdte a Forge Battery a 21700-as hengeres Li-ion akkumulátor prototípusainak szállítását, melynek 300 Wh/kg az energiasűrűsége és tíz perc alatt feltölthető.
Ahogyan az elektromos autózás egyre szélesebb körben kerül használatba, úgy láthatják meg a jövőben még többen a lehetőséget abban, hogy akkumulátorok technológiáján fejlesszenek. Ezzel jól jár mind a vevő, mind a fejlesztő cég is, hiszen előbbi gyorsabban tölthető akkumulátorokat, az utóbbi pedig sok pénzt kap a munkájáért.
Bár szilárdtest akkumulátorokat tekinthetjük az akkutechnológia következő generációs lépcsőfokának, azért bőven van még potenciál a jelenleg használatos akkumulátorokban is. A pár perc (jellemzően 5 – 10 perc környéke) alatt feltölthető akkucellák háza táján már ma is vannak páran, akik szeretnék bezsebelni az ilyen cellákért járó elismerést. Most azonban egy újabb név tűnt fel a színen, méghozzá a Forge Battery, ami a Forge Nano anyagtudományi vállalat kereskedelmi lítium-ion akkumulátorgyártó leányvállalata.
A vállalat nagy erőkkel dolgozik a jelenleg csak „Gen 1.1 Supercell” néven futó akkucella fejlesztésein, ami 2170-es formátumban jelenik meg. A Forge Battery szerint ez a méret több lehetőséget biztosít, mint a 18650-es méret, ami leginkább a hatékonyabb hűtésben csúcsosodik ki. Ennek révén pedig tartósabb és nagyobb hatótávot biztosító akkumulátorokat képesek így építeni.
Bár ma már egyre inkább terjed a kétes hírű alapanyagok (például kobalt) nélküli LFP cellakémia, azért energiasűrűségben és pár kritériumban még nem tart ott az LFP, mint mondjuk egy NMC akkucella. Ez utóbbi, vagyis a nikkel-mangán-kobalt-oxidos katóddal szerelt akkucellák terén tervez nagyot alkotni a Forge Battery, és nem kevesebbet ígérnek új termékük kapcsán, mint hogy cellájuk 10 perc alatt feltölthető lesz.
Barbara Hughes, a Forge Nano energiatárolási alelnöke kijelentette: „Az anód magasabb szilíciumtartalmával és magasabb feszültségen való ciklusképességével a Forge Battery Supercell képes felülmúlni a legjobb nevű beszállítókat is.”
Reméljük a legjobbakat az új gyártónak, akik 2024 hátralévő részében a márkaépítésen is nagy erőkkel dolgoznak majd, ennek részeként pedig számos autógyártónak küldenek tesztelésre a termékből. A jövőre nézve a Forge Battery azt tervezi, hogy 2026-ban beindítja a kereskedelmi termelést észak-karolinai gyárában. Itt a jelenlegi tervek szerint évi 24 GWh kapacitást állítanak majd elő ebből az új akkucellából, melyek 90 százalékban az Egyesült Államokból származó akkumulátoranyagokból állnak majd.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!