Harmincezer dollár alatti kezdőárral jön a Volkswagen ID.UNYX

0

A tisztán elektromos Volkswagen ID.UNYX vonzó lehetőség lehet azok számára, akik megfizethető elektromos autót keresnek, továbbá az újdonság jelzi a Volkswagen elkötelezettségét az elektromos járművek piacán való versenyben.

Úgy néz ki, hogy a Volkswagen meg tudta valósítani az olcsó elektromos autót, még ha csak egyelőre kínai segítséggel is, de mutatott valamit a német óriás. Ahogyan arról írtam nagyjából két hete, a Volkswagen és régi szövetségese a SAIC Motor egy új megállapodást kötött, ami új szintre emelte az együttműködésüket. Az elmúlt években a SAIC gyakorlatilag a német márka bérgyártója volt Kínában, ám mára fordult egy nagyot a világ és az új megállapodás már arról szól, hogy a SAIC ad technikát (és továbbra is olcsó munkaerőt) egy olyan elektromos autó kifejlesztéséhez, ami sikeres lehet Kínában.

Itt konkrétan 5 új modell kidolgozása a cél, elsősorban a kínai autópiacra szabva azokat: két teljesen elektromos (BEV), és három plug-in hibrid (PHEV) autó formájában. A közös munkának 2026-ban kell az első gyümölcsét meghoznia, és a Volkswagen a tervek szerint Európába is elhozná ezeket az elektromos autókat.

Az első BEV-modell pedig már be is mutatkozott, egy tisztán elektromos SUV, ami a Volkswagen ID.UNYX nevet kapta és Kínában az alapára 29 000 dollárnak megfelelő Jüan (209 000). Gyors számolással kijön, hogy ez nagyjából 10 millió forintnak felel meg.

A Volkswagen ID.UNYX, amit teljes mértékben a kínai fiatalok igényeire szabtak, három felszereltségi szinten kapható: Pro, Ultra és Max. Az alapmodell árát fentebb már említettem, míg a középső szint 31 700, a legdrágább 34 400 dollárnak megfelelő áron kaphatók. Mindhárom kivitelben egy 82,4 kWh kapacitású CATL (vélhetően LFP) cellákat tartalmazó akkupakk található, amivel a CLTC szerint 621 km a hatótáv. Az első két szinten 1, míg a legdrágább szinten 2 e-motor kerül az autóba, ez utóbbi CLTC hatótávja 565 km.

Az autó a már ismert MEB platformra épül melynek méretei: 4663 mm hossz, 1860 mm szélesség és 1610 mm magasság. Ezek az adatok csupán pár centivel kisebbek, mint a piacvezető Model Y. Az autó tervezései a VW új fejlesztési központjában történt Hefei mellett, ahogyan a gyártás is itt történik majd.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!