Dél-Koreában is árulná az elektromos autóit a Stellantis

0

A Stellantis vezetésével létrejött vegyesvállalattal, a Leapmotor International-lal árulná az elektromos autóit Dél-Koreában a Stellantis.

A Stellantis is szeretne olcsón adható elektromos autókat látni a kínálatában, melynek érdekében azt az utat választották, hogy saját fejlesztés helyett egy kész autót vesznek a szárnyaik alá. Ezt az autót természetesen Kínából fogják prezentálni, méghozzá úgy, hogy annak gyártójával vegyesvállalatot alapítva bele tudjanak szólni a fejlesztések irányába.

A kiszemelt kínai márka a Leapmotor és a velük alapított vegyesvállalat a Leapmotor International, melynek 51 százaléka a Stellantis kezében van. Annak ellenére, hogy már az európai gyártás (Lengyelország), valamint a kiválasztott típus (T03) is megvan, a Stellantis szeretne biztosra menni és Dél-Koreában tesztelné első körben, hogy mennyire lehet életképes az általuk megálmodott elképzelés.

A Stellantis dél-koreai tisztviselője elmondta, hogy a vállalatnak „fel kell mérnie a Leapmotor (International) versenyképességét”, ezért a vállalat képviselői e hónap végén felkeresik a helyi Jeep és Peugeot márkakereskedőket. A Leapmotor International két modellel – a T03 városi autóval és a C10 középkategóriás SUV-val – kezdi meg működését. A Leapmotor egyébként Kínában a C10-et tisztán elektromos és hatótávolság-növelő elektromos változatban is kínálja, de a Leapmotor International csak az utóbbi értékesítését tervezi. A vegyesvállalat szeptemberben lép be az európai piacokra, és a negyedik negyedévtől (október-december) fokozatosan terjeszkedik Ázsia-Csendes-óceáni, Közel-Kelet és Afrika, valamint Dél-Amerika felé.

A kínai elektromos autóknak most egy kicsit nehezített pálya lesz az európai terjeszkedés, hiszen az EU büntetővámokkal sújtja a kínai elektromos autókat. Így pedig az áruk is nőni fog a jövőben, ezáltal pedig kevésbé lesznek versenyelőnyben az Európában készülő e-autókhoz képest. Attól függően, hogy melyik gyártó mennyire volt együttműködő, annak alapján kerül kiszabásra a büntetővám mértéke.

Ezt jó eséllyel ki lehet majd játszani akkor, ha ezek a kínai elektromos autók itt készülnek helyben a kontinensen. Hogy a matek az itten drágább költségekkel hogyan jön ki, az jó kérdés, de bizonyára lesz jó néhány márka, ami megpróbálkozik ezzel a lehetőséggel. A T03 gyártása már elstartolt Lengyelországban, míg a kiszállításokra kicsit várnunk kell.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!