Kína után Németországban gyártották a legtöbb elektromos autót

0

Ha megkérdeznénk az e-autós hírek iránt érdeklődő embereket, hogy tippeljék meg, melyik ország áll az első és a második helyen a legyártott elektromos autók szempontjából, szinte biztosan Kínát mondanák az első helyre és igazuk is lenne. Azonban a második helyezett kiléte nem is annyira egyértelmű, mint azt sokan hinnék. Talán itt Amerikát mondana sok válaszadó a Tesla végett, ám ha a PHEV modelleket is ide vesszük, akkor bizony nem más gyártotta a második legtöbb elektromos autót a világon 2023-ban, mint Németország.

A német autógyártók körülbelül 1,27 millió tisztán elektromos (BEV – Battery Electric Vehicle) és plug-in hibrid (PHEV) autót gyártottak 2023-ban, ezzel Kína mögött a 2. helyen állnak a globálisan vett szempontrendszer szerint. Ha azonban azt nézzük, hogy Európában az itteni gyártók, vagy a Tesla (Giga Berlin) gyártott-e több elektromos autót, akkor azt mondhatjuk, hogy itt a hazai győzött. Tavaly a német gyártók voltak a legaktívabbak, itt gyártották le a legtöbb elektromos autót.

2023-ban Európában a német autóipari szövetség, a VDA szerint 995 000 tisztán elektromos jármű gördült le a német összeszerelő sorokról. A Szövetségi Közlekedési Hatóság számításai szerint Németországban 2030. január 1-ig körülbelül 10 millió elektromos járművet fognak regisztrálni. A jelenlegi teljes járműállomány változásától függően ez 2030-ban 20-25 százalékos piaci részesedést jelenthethet a német utakon.

Kína uralja a globális elektromos járműgyártást, de autóinak nagy részét belföldön értékesítik. Ezzel szemben a német elektromos járművek 76%-át külföldön értékesítik. Az Egyesült Államok a világ harmadik legnagyobb elektromos járműgyártója. Németország, az olyan kulcsfontosságú autógyártók hazája, mint a Volkswagen, a BMW és a Mercedes-Benz. Az elektromos autók számát tekintve a második legjelentősebb ország Spanyolország (256 000 db), a harmadik helyen  Franciaország (225 000 db) áll.

Azonban amilyen jól ment a tavalyi év, annyira problémás eddig a 2024-es. A német kormány 2024 végéig tartó EV-támogatási programját a 2024-es költségvetés felülvizsgálata után decemberben hirtelen félretették. Ezen felül úgy néz ki, hogy az ellátási láncok révén is problémásabb lesz hozni a kitűzött darabszámokat. Ráadásul a német autógyártóknak ma még gyakran együtt kell működniük amerikai és kelet-ázsiai cégekkel, hogy kielégíthessék akkumulátorszükségleteiket, ami függőségi problémákhoz és az akkumulátortechnológia fejlesztésének lassabb üteméhez vezet.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!