Nem vitás, hogy az elektromos autók eladásai manapság nem állnak túl jól, de véleményem szerint ez egy ideiglenes állapot. Hogy pontosan mi áll a kereslet visszaesése mögött, azt egyelőre csak találgatják, de leginkább a kifutott támogatások hiányoznak, melyek révén a ma még felárasnak tekinthető elektromos autós árakat kompenzálni lehetett. A visszaeső kereslet vélhetően hamarosan újra magára fog találni, ám az még jó kérdés, hogy mikor.
Addig is egyre több autógyártó fontolgatja a már bejelentett fejlesztések és üzemépítések későbbi indítását, vagy a konkrét kínálatot alakítja át és fordul inkább a hibrid modellek irányába. A legújabb német sajtóhírek szerint a Porsche is erre az útra lépne hamarosan.
A német Tagesspiegel szerint a Porsche felügyelőbizottságának kétségei vannak azzal kapcsolatban, hogy szükség van-e a tervezett akkumulátorgyárra, amit még csak nemrég jelentettek be. Az üzemet Brandenburgban tervezte felépíteni/bővíteni a Porsche, ahol a saját fejlesztésű celláit gyártanák. A német kiadvány szerint A Porsche Felügyelő Bizottságának tagjai a június 7-i éves rendes közgyűlésen arról fognak szavazni, hogy a tervezett akkugyárat (vélhetően egyelőre) ne kezdjék el a munkálatokat.
A Porsche felügyelőbizottságának kétségei vannak azzal kapcsolatban, hogy szükség van-e a tervezett akkugyár bővítésre. A legnagyobbnak számító kínai és a hazai német autópiaci stagnálások az elektromos autók tekintetében a cég stratégái megzavarodtak. Néhány évvel ezelőtt az akkumulátorcellák szűkös árucikknek számítottak, ám ma már azon kell gondolkodni, hogy a bedurrantott akkugyárakból érkező drága komponenseknek lesz-e helye. Az akkucellák is viszonylag rövid ideig „tarthatók el” esetleges károsodás nélkül, így nem érdemes évekig állni hagyni a legyártott cellákat.
Az üzem konkrét helyéről tavaly nyáron érkeztek az első találgatások, vélhetően helyesen, hiszen azok a Porsche németországi, a Reutlingen-Nord/Kirchentellinsfurt gazdasági régióban található akkumulátorfejlesztő és -gyártó üzemükről szóltak, pontosabban annak kapacitásbővítéséről. A német Manager Magazin szerint a gyárat eredetileg csupán évi 100 MWh gyártói kapacitásra tervezték be, ám a Porsche ezt évi 20 GWh-ra pumpálta volna fel. Hogy megvalósul-e ez a bizonyos bizottsági döntés, az napokon belül kiderül.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!