A kínai állami tulajdonú COSCO Shipping vállalat a napokban elindította a „világ legnagyobb” elektromos konténerhajóját. A Green Water 01 egy több mint 10 000 tonnás teljesen elektromos teherhajó, amely új mércét állít fel a fenntarthatóság terén a tengeri logisztikai iparágban.
A vízi járművek esetében az az egyik legjobb dolog, hogy a tömegük nagyjából lényegtelen, hiszen a felhajtóerő megoldja azt a problémát, ami a szárazföldi közlekedés folyamán sajnos igen komoly gondokat okozhat, ez pedig a tömeg. Mindez azért jó dolog, mert a hajózás adja az egyik legjelentősebb mértékű környezeti terhelést, így igen fontos, hogy itt is terjedhessen az akkumulátor alapú, elektromos hajtáslánc. A mozgatható tömeg kérdése pedig itt jön képbe, hiszen egy hajó esetében nem sokat számít, hogy mekkora tömegű akkupakkot tesznek a hajó gyomrába.
A Green Water 01 több mint 10 000 tonnás, teljesen elektromos hajó, amely új mércét állít fel a fenntarthatóság terén a tengeri logisztikai iparágban. A China Ocean Shipping (Group) Company, vagy röviden COSCO egy Sanghajban székelő állami tulajdonú multinacionális konglomerátum, amely tengeri szállításra szakosodott. A COSCO csoport Kína legnagyobb vonalhajózási fuvarozója, amely naponta több száz konténerszállító hajót indít útjára, ezeken többek között Kínában készült elektromos autók is vannak, melyek végül Európába, vagy más fontos piacok kikötőibe futnak be.
A Green Water 01 teljes hossza 119,8 méter, szélessége 23,6 méter, öntött mélysége 9 méter, tervezett merülése 5,5 méter, maximális sebessége 19,4 km/h. A COSCO Shipping szerint a Green Water 01 elektromos konténerhajó számos újdonságot prezentál, beleértve a teljes hosszt, szélességet, konténerkapacitást, a fogadható tömeget (10 000 tonna) és az akkumulátor kapacitását (50 000+ kWh). Ez utóbbi a felmerülő igények szerint tovább bővíthető, konténerekbe telepített akkumulátorok segítségével. Ebben a hajóban 24 ilyen konténer van jelenleg. Ezek töltését pedig egyszerűen úgy oldják meg, hogy a cserélhető konténerek segítségével a lemerült telepeket egyszerűen kicserélik (majd feltöltik) a már feltöltött akkumulátorokra.
A COSCO Shipping azt is megosztotta, hogy az új Green Water 01 legalább 3900 kg üzemanyagot takaríthat meg minden megtett 100 tengeri mérföld után, ami 12,4 tonnával csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást. A sikeres bevezetést követően a Green Water 01 heti rendszerességgel közlekedik Sanghaj és Nanjing között.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!