A NIO elindította 150 kWh-s, félszilárdtest cellákkal ellátott akkumulátorainak sorozatgyártását a WeLion partnerével. Az első, félszilárdtest akkumulátorral szerelt elektromos NIO modellek 2024 második negyedévében gördülhetnek le a gyártósorról.
Nincs azzal baj, ha valaki korán szereti a magáénak tudni a legújabb technológiákat, ám ilyen esetekben nem ritka, hogy vastagon a zsebbe kell nyúlnia az illetőnek. Az elektromos autók kapcsán a szilárdtest akkumulátorokkal lehet majd igazán nagyot villantani, hiszen ez az a technológiai evolúció, amit mindenki vár jelenleg a szakmában. A technológia nagyjából késznek nevezhető a legfrissebb kutatási eredmények alapján, a nagy munka itt a sorozatgyártásra kész technológia prezentálása lesz. Kis tételekben már ma is lehet olyan elektromos járművekhez jutni, melyhez szilárdtest akkumulátor is kérhető.
Eggyel jobb a helyzet, ha úgynevezett hibrid akkupakkban gondolkodunk, ahol csak részben van jelen a szilárdtest akkumulátor, a maradék űrt a hagyományos, bevált lítium-ion technológia tölti ki. Így már jelentős mértékben kiaknázható az új technológia adta előnyhalmaz, míg az ár sem száll el annyira, hogy azt csak nagyon kevesek fizethessék ki. Azonban szó se róla, még ez is egy drága megoldás.
Valahol azonban el kell kezdeni, és a kínai NIO szeret az ilyesmiben az élen járni. Az egész sztori a 2021 januárjában tartott NIO Day rendezvényen kezdődött, ahol a NIO bemutatott egy 150 kWh kapacitású akkupakkot, amely szilárdtest akkumulátorcellákat tartalmazott, a jelenlegi lítium-ion cellákkal megegyező kialakításban. Akkoriban a vállalat azt ígérte, hogy új akkupakkja 1000 km hatótávolságot tesz lehetővé egyetlen töltéssel. A beszállító a WeLion vállalat, és a cellákban szilárd elektrolit, szilícium-grafit kompozitból készült anódanyag és „ultramagas” nikkeltartalmú katód található. A WeLion közlése szerint az újdonságnak számító akkumulátor energiasűrűsége 360 Wh/kg.
Tavaly októberben a NIO ráadásul azt mondta, hogy már intézi a jogi hátteret ahhoz, hogy mind a nyolc, jelenleg is kapható modellje esetében (ES8, ES7, ES6, EC7, EC6, ET7, ET5 és ET5 Touring) választható opció legyen a fent taglalt tudású akkupakk.
A munka teljesülhetett is, hiszen a NIO múlt hét hét közepén ünnepséget tartott a kínai Jiangsu tartományban található Nanjingban, hogy megünnepeljék az első ilyen, sorozatban gyártott 150 kWh-s akkumulátorcsomagot. A gyártás pedig a felkészülés arra a folyamatra, miszerint 2024 második negyedévében a 150 kWh-s változatot is felveszi portfóliójába. Az akkupakk feláráról nincsenek információink, de jelentősen megdrágítja a félszilárdtest akkuk az autókat.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!