Akár 600 kW-al is tölteni lehet a NIO ET9 zászlóshajóját

0

A kínai NIO autógyártó megkezdte 900 voltos hajtásrendszerének gyártását. A Thunder névre keresztelt elektromos hajtásrendszert először a NIO új zászlóshajója, az ET9 kapja meg.

Az elektromos autók terjedésével egyre jobb fejlesztések érkeznek, melyek végső soron a felhasználót fogják segíteni. Az igazán komoly dolgok bevezetésének evolúciója azonban úgy tűnik, hogy megöröklődött a belsőégésű autók világából és ez valahol érthető is. Ezek az újdonságok először a drága modellekben debütálnak, majd minden bizonnyal idővel megérkeznek az alacsonyabb árfekvésű modellekbe is. Az elektromos autók rendszerfeszültsége egy tipikusan olyan dolog, aminek a növelésével rengeteget lehet javítani a felhasználói élményen és a kínai NIO most épp a 900 V-os szint bevezetésével kacérkodik a tavaly decemberben bemutatott EV9 kapcsán.

A NIO legújabb és egyben legnagyobb méretű autójának méretei 5325 mm magasság, 2016 mm szélesség és 1620 mm szélesség, tengelytávja 3250 mm. Ezzel a tisztán elektromos ET9 autóval a NIO olyan gyártóknak kíván riválist állítani, mint a Mercedes-Benz, BMW, vagy éppen a Porsche. Ezért várható, hogy mindenből a legjobb kerül majd az ET9-be, és ilyen lesz a Thunder néven érkező 900 V-os rendszerfeszültség is.

Az első ilyen ET9 majd csak valamikor 2025 első negyedévében érkezik meg. Az ET9 aljában egy 120 kWh kapacitású akkupakk lapul, amely a saját fejlesztésű cilinderes cellákból (46105 formátum) áll, 292 Wh/kg energiasűrűséggel. Ha az ET9 egy arra alkalmas töltőoszlophoz gurul be, akkor akár 600 kW-al is lehet tölteni. A hátsó tengelyre 340 kW-os állandó mágneses szinkronmotor, az elsőre pedig egy 180 kW teljesítményű aszinkronmotor kerül, a rendszer teljesítménye 520 kW lesz.

Mivel a 900 voltos elektromos hajtás magasan integrált lesz a NIO korábbi elektromos autóihoz képest, így a hajtáslánc is 30 százalékkal könnyebb a korábbi változatokhoz képest.

Továbbá a beépítési hely csökkenése több helyet biztosít a belső térben, míg a kisebb súly csökkenti az energiafogyasztást. A fő hajtómotornak számító, hátsó tengelyen lakó egység tömege csupán 79 kilogramm, míg az első tengelyre szerelt egység esetében 69 kilogramm a vonatkozó adat. Ezeket ráadásul egy teljesen új teljesítményelektronika vezérli, szilícium-karbid félvezetőkre támaszkodva. Az ET9 tehát egy igen kellemes autónak ígérkezik, ám pontos áráról, vagy éppen a rendelhetőség dátumáról nincsenek még információk.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!