A Volvo Cars együttműködést kezdeményezett az Imperial College London spinoffjával, a Breathe Battery Technologies-szel, hogy 30%-kal csökkentsék az elektromos autói töltési idejét.
Az elektromos autózással kapcsolatos egyik legnagyobb kellemetlenség napjainkban az, ha az autónkkal átutazóban vagyunk és a villámtöltőn lógva kell némi időt eltölteni. A töltőn lógó időtartam szerencsére folyamatosan csökken annak ellenére, hogy egyre nagyobb akkupakkok kerülnek az autók gyomrába. Ez sok tényezőnek köszönhető, és nem kizárólag a töltési teljesítménynek tudható be.
A Volvo is azt szeretné, ha az egyre növekvő e-autós kínálatát választóknak minél rövidebb ideig tartana a villámtöltőn történő időzés. Ezért a Volvo Cars partnerségi megállapodást kötött egy londoni szoftver-startuppal, hogy azok megoldását alkalmazva az elektromos Volvók töltése minél gyorsabb legyen. A startup Breathe Battery Technologies néven fut jelenleg és Londonban van a székhelyük, a Volvo szerint ha sikeresen implementálni tudják a szoftveres algoritmusokon alapuló töltésvezérlést, akkor akár 30 százalékkal is gyorsabban fel lehet majd ugyanazt az elektromos Volvo modellt tölteni 10-ről 80 százalékra. Az autógyártó azt állítja, hogy a töltési idő javulása az akkumulátor teljes életciklusa alatt kitart anélkül, hogy az károsítaná az akkumulátor egészségét.
A pénzügyi folyamatokat ugyanaz a Volvo Cars Tech Found divízió intézi, ami tavaly októberben a StoreDot esetében is lebonyolította a megállapodást. Ugyanis a Volvo Cars és a StoreDot a stratégiai együttműködésükkel még jobban megalapozzák, hogy együtt fejlesszék ki a Volvo jövőbeli elektromos járműarchitektúráihoz optimalizált XFC akkumulátorcellákat. Ezek az újfajta akkumulátorcellák várhatóan a 2024-ben kerülhetnek a Volvo tesztjárműveibe.
Az előre beprogramozott lépcsőzetes töltési karakterisztikával ellentétben a Breathe szoftvere adaptív töltést használ az akkumulátor valós idejű dinamikus vezérlésére, ami rövidebb töltési időt eredményez. A szoftver algoritmusok segítségével irányítja a töltési folyamatot az akkumulátor állapotával összhangban, hogy a legjobb töltési lehetőségeket tegye elérhetővé, miközben elkerüli a lítiumbevonat lehetséges károsodását, amely ronthatja az akkumulátor teljesítményét és élettartamát.
A Volvo Cars szerint a méretezés egyszerű lesz, mivel a Breathe szoftvere teljes mértékben kompatibilis a Volvo új generációs, tisztán elektromos autóinak hardverelemeivel, így nem kell változtatni az akkumulátorcsomag kialakításán vagy extra alkatrészeket tervezni és legyártatni. A Volvo Cars nem közöl ütemtervet arra vonatkozóan, hogy a Breathe technológiáját mikor fogják bevezetni elektromos járműveibe.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!