A Tesla AC töltőire is fáj a Volkswagen foga

0

A tavalyi év egyik legnagyobb hírcsokra az volt, hogy a Tesla lett gyakorlatilag az Államok legnagyobb töltőszolgáltatója. 2023-ban folyamatosan jelentették be az ott jelenlévő autómárkák, hogy elektromos autóikat fel fogják szerelni a Tesla saját NACS (North American Charging Standard) töltőcsatlakozójával, a jelenlegi modellek mellé (melyeket még CCS csatlakozóval láttak el) pedig adapterek vásárlást teszik lehetővé.

A Supercharger hálózat tehát nyitva áll ma már gyakorlatilag az összes nagy gyártó elektromos autói előtt, és ezzel jó eséllyel pár éven belül visszaszorul a második helyre a másik nagy amerikai töltőhálózat, az Electrify America.

Érdemes tudni, hogy az Electrify America hálózat tulajdonképpen abból a pénzből jött létre javarészt, amit a Volkswagennek kellett prezentálnia, amikor a dízelbotrány kiderült, és komoly bírósági döntések születtek az ügyben. Azóta is ez a hálózat leginkább a VW amerikai divíziójának támogatását élvezi, ezért is érdekes az a döntés, miszerint 2025-től a Volkswagen is csatlakozik végül azon gyártók sorához, akik a CCS szabványt elengedve a NACS csatlakozót szerelik fel az államokban gyártott autóira.

A döntés már tavaly év végén megszületett, és most már azt is tudni, hogy az első olyan VW Csoportos autó, amin alapból ez a csatlakozó lesz, a 2026-os Porsche Taycan. Eddig minden gyártó, ami csatlakozott a programhoz, csupán a Tesla DC villámtöltőit, vagyis a Supercharger hálózatát használná, ám a Volkswagen többet szeretne. A németeknek a Tesla által üzemeltetett, AC töltőire, az úgynevezett Destination chargereire is fáj a foga.

Európában nincs ebből gond, hiszen van a CCS és a Type2 csatlakozó, utóbbi használatához nincs szükség semmilyen jóváhagyásra a gyártótól, maximum a töltő tulajdonosától. Ám az Államokban ezeken a fali töltőkön is a NACS szabványú fej van, így bonyolultabb a helyzet. A Ford például a saját adapterét csak DC töltésre engedélyezi, de a VW nem akarja ezt a lehetőséget elengedni. Szeretné, ha vásárlóik minden elérhető Tesla töltőt használhatnának az országban.

A Volkswagen döntésével tulajdonképpen eldőlt Észak-Amerika vezető töltőhálózatának szereplője, ami a Tesla Supercharger lett.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!