Már hónapok óta egyértelmű volt, hogy a Toyota Csoport történelmi rekord értékesítést produkálva őrzi meg trónját a világ elsőszámú autógyártójaként. A végleges 2023-as értékesítési adatok azonban még a sokat látott iparági elemzőket is meglepték.
A Toyota, Lexus, Daihatsu és Hino márkákat csokorba fogó csoport ugyanis minden előzetes várakozást túlszárnyaló, 11.233.039 darab új autó adott el világszerte a tavalyi évben. Nem csupán saját, de a valaha egyetlen autógyártó által egy évben eladott autók számának új történelmi rekordját is beállítva.
Rekordot döntöttek a vállalat elektrifikált eladásai is: csak Toyota és Lexus márkából 3.679.557 darab részben vagy teljesen elektromos (lágy hibrid elektromos, öntöltő hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos és akkumulátoros elektromos) meghajtású modell talált gazdára a világon 2023-ben, ami a Toyota Motor Company globális értékesítéseinek 36%-át jelenti.
Megdöbbentő, 11.233.039 darabos globális értékesítéssel zárta az évet a Toyota Csoport: a csoporthoz tartozó Toyota Motor Company 10.307.395 darab (9.483.137 Toyota és 824.258 Lexus) a Daihatsu Motor Company 790.441 darab, míg a Hino Motors 135.203 új autót értékesített világszerte 2023-ban. Ennek következtében a Toyota Csoport negyedik egymást követő alkalommal bizonyult a világ legnagyobb autógyártójának, eladásait 7,2%-al növelve az előző évhez képest.
A Toyota és Lexus márkákat jegyző Toyota Motor Company eladásaiból 48%-al részesedik Ázsia (a legnagobb piacok itt Kína 19%-al és Japán 16%-al, ketten együtt a vállalat globális eladásainak 35%-át jegyzik), 25%-al Észak-Amerika (az USA önmagában 22%-ot tesz ki), 11%-ot Európa, 6%-ot a Közel-Kelet, 5%-ot Dél-Amerika, 3%-ot Óceánia és 2%-ot Afrika.
A legnagyobb növekedést a vállalat Japánban érte el, ahol 29,8%-al bővültek a Toyota és Lexus értékesítések. Ázsia fennmaradó részén valamint Óceániában és Dél-Amerikában a Toyota Motor Company az előző évi értékesítési szintjét hozta, de dinamikus bővülést könyvelhetett el Közel-Keleten (+14,7%), Afrikában (+9,9%), Európában (+9,1%) és Észak-Amerikában (+7%), így a világszintű eladások összesen 7,7%-al növekedtek.
Magyarországon és Európában a Toyota eladások mintegy 75%-át és a Lexus értékesítéseik 95%-át teszi ki a részben vagy teljesen elektromos autók eladásai, a világ legszélesebb elektrifikált (MHEV – lágy hibrid elektromos, HEV – akkumulátoros elektromos, PHEV – plug-in hibrid elektromos, BEV – akkumulátoros elektromos, FCEV – hidrogén üzemanyagcellás elektromos) portfólióját jegyző Toyota Motor Company azonban globálisan is folyamatosan növeli ezek arányát az eladásaiban.
2030-ra a Lexus Európában, Észak-Amerikában és Kínában, 2035-re pedig a világ többi részén is csak akkumulátoros elektromos modelleket kínál majd. A Toyota Motor Company akkumulátoros elektromos értékesítései az évtized végéig bemutatni tervezett mintegy 30 új tisztán elektromos modell révén 2030-ra a vállalat célkitűzései szerint elérik majd az évi 3,5 millió darabot és ehhez adódik hozzá majd a többi elektrifikált meghajtású modell értékesítése. A végső cél pedig nem csupán az autók lokális emissziójának, hanem a vállalat és beszállítói tevékenységének teljes karbonsemlegessége, ez Európában már 2040-ben, világszinten pedig 2050-ben valósulhat meg a mostani ütemterv szerint.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!