A német BMW-nek számtalan gyára van világszerte, ám jelenleg még egyik sem mondhatja el magáról, hogy kizárólag elektromos meghajtású autókat gyártana. Bár a BMW is a fokozatosság elvét hirdeti az elektromos átállás kapcsán, jelzésértékű a legújabb sajtóanyaguk, amiben a koronájuk ékkövének számító müncheni gyár átalakításáról olvashatunk. A BMW 2027-től Münchenben kizárólag csak elektromos autókat gyártana.
Természetesen nem ez lesz addigra az egyetlen olyan gyár, ahol nem foglalkoznak már a belsőégésű motorokkal, hiszen a debreceni BMW üzem is erre készül 2025-től. Jenei Réka, a BMW Group Gyár Debrecen kommunikációs igazgatója ősszel elmondta: 2025-ben gördül le a gyártósorról a világon először Debrecenben a Neue Klasse elektromos modell.
A debreceni üzem tehát már újkorától erre a feladatra lesz ráállítva, azonban létező BMW üzemből a müncheni lesz az első, amit teljesen erre a feladatra dedikálnak majd. Münchenben már 2021 óta gyártanak tisztán elektromos autót, az i4-et, de ez még mindig a CLAR platformra épül. A 3-as sorozatú szedán (PHEV is), a 3-as Touring, e két modell M-változata és a 4-es Gran Coupé is Münchenben készül jelenleg. Szóval az itt dolgozók számára már nem újdonság az elektromos motor és az akkupakkok látványa.
„A müncheni üzem kiváló példája alkalmazkodóképességünknek. 650 millió eurót fektetünk be ide, és 2027 végétől kizárólag elektromos járműveket fogunk gyártani anyaüzemünkben” – magyarázza Milan Nedeljković, az igazgatótanács gyártásért felelős tagja az autógyártó legutóbbi sajtóközleményében.
Münchenben 2026-tól kerülnek gyártásba a következő generációs elektromos modellek, egyelőre még párhuzamosan a most ott készülő autókkal. Ám abban az évben erősebb fokozatra kapcsol az átalakítási folyamat, ami végül 2027 végén nyeri el végleges formáját. A BMW Vision Neue Klasse koncepcióautója lehet az első olyan elektromos autó, ami teljes mértékben ki tudja majd használni az átalakított üzem képességeit.
Erről a hírről a német Handelsblatt számolt be, tehát egyelőre nem hivatalos az információ. Azonban cikkükben Mike Reichelt projektmenedzser beszélt a tervekről, tehát van némi alapja az átalakításnak. Az üzem mintegy 8000 alkalmazottját addigra teljesen át kell képezni elektromos autók gyártására.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!