Itt Európában is jól ismerjük a kínai Xiaomi márkát, legyen szó hálózati adaptertől kezdve a komolyabb elektromos rollerekig. A márka kínálatában tényleg több ezer elektromos kütyü és cikk található, éppen ezért volt várható, hogy előbb-utóbb a Xiaomi is beleveti magát a kínai elektromos autós ipar hullámaiba. 2021-ben aztán meg is történt a bejelentés, miszerint a Xiaomi is megépíti a maga elektromos autóját és nem is állnak majd meg itt.
Azóta is folyamatosan jönnek a hírek a márka háza tájáról az elektromos autók és a bennük található technológiák kapcsán. A legutolsó idén novemberben érkezett, amikor hosszú idő és sok találgatás után végre lehullt a lepel a kínai szabályozó hatóság segítségével az első Xiaomi elektromos autóról, ami az SU7 nevet kapta. A Xiaomi SU7 egy elektromos szedán, 4997/1963/1455 mm-es méretekkel (hossz, szélesség, magasság) és 3000 mm-es tengelytávval.
Azóta kiderül, hogy az autóban a CATL akkucellái kerülnek (vélhetően LFP kémiával), ezek összesen 101 kWh kapacitást fognak kiadni. Illetve az SU7 név a Speed Ultra rövidítése. Az autóról eddig csak a kínai közlekedési minisztériumból kiszivárgott infókból értesülhettünk, ám az SU7 hivatalosan is bemutatásra került Pekingben, egy dedikált rendezvényen.
Az autó nagyon beindíthatta a Xiaomi vezetőségének a fantáziáját, ugyanis Lei Jun, a márka egyik alapítója azt mondta ezen a rendezvényen, hogy eltökélt céljuk a Xiaomit 15 – 20 éven belül igen komoly szintre felhozni az elektromos autógyártás terén, ami révén olyan márkákkal is képesek lesznek konkurálni, mint a Tesla, vagy éppen a Porsche. Hozzátette, hogy a cég 10 milliárd dollárt tervez befektetni, hogy megerősítse pozícióját az autóiparban, ahogyan 10 évvel ezelőtt tette az okostelefonok esetében.
A Pekingben zsúfolásig megtelt rendezvényen Lei még nem mondott pontos árakat vagy megjelenési dátumot az SU7 esetében, de elmondta, hogy az SU7 felülmúlja a Tesla vagy a Porsche prémium elektromos autóit bizonyos szempontok alapján, köszönhetően a fejlett motornak, az autonóm vezetésnek és az akkumulátorkezelő rendszernek.
A hét elején Lei azt írta a cég Weibo-fiókjában, hogy az SU7 „kicsit drágának” tűnhet majd elsőre, szóval biztosak lehetünk benne, hogy a Xiaomi is első körben a felső-kategóriában akarja letenni a névjegyét.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!