Só alapú akkumulátoros e-autót mutatott be a VW által támogatott gyártó

0

Az idei év egyik nagy slágere a nátrium-alapú akkucella, ami az utóbbi időben kezdte szárnybontogatását, és egyre több autógyártó látja benne a potenciált. A nátrium-ion akkumulátorok ugyanúgy az olcsóbban előállítható kémiájú cellák közé tartoznak, akárcsak az LFP cellák. Közös bennük, hogy bár olcsón előállíthatók, sajnos energiasűrűségük még elmarad a drágább anyagokat (pld.: nikkel, kobalt) tartalmazó testvéreiktől. Azonban, ha az LFP cellák nagyágyújának számító CATL ide irányuló fejlesztéseit vesszük alapul, akkor láthatjuk, hogy az LFP is jó úton halad a hátrány ledolgozása felé.

Továbbá, ha a nátrium-alapú akkucellákat vesszük alapul, láthatjuk, hogy egyre komolyabb autómárkák kezdenek foglalkozni a témával, ilyenek például a Renault, vagy éppen a Volkswagen. Na és persze ott vannak a kínai autógyártók is, köztük a BYD, vagy éppen a frissen debütáló JAC Group-os márka, a Yiwei.

Ebben a cikkben a Yiwei-ről lesz szó, hiszen a tulajdonos JAC Group nemrég indította útjára a márkát, ami mögött ráadásul a Volkswagen áll jelentős részben. A márka 2023 elején született meg és tekintve, hogy a JAC Groupba bevásárolta magát a Volkswagen 2021-ben (50 százalékos részesedéssel), így a Yiwei mögött is ott a VW keze. A Yiwei márka pedig a napokban piacra dobta első olyan tisztán elektromos autóját Kínában, amiben a már említett nátriumos akkucellák vannak. Ez az autó az E10X nevet kapta.

Az autóban egy 25 kWh kapacitású akkupakk lakik, a cellák cell-to-pack elrendezéssel kerülnek az autókba, hasonlóan az olyan megoldásokhoz, mint a BYD Blade cellái, vagy CATL ilyen megoldása. Az E10X-be kerülő cellák energiasűrűsége 120 Wh/kg. Bár nem sok további infó tudható az autóról, azt még hozzátette a gyártó, hogy 10-ről 80 százalékra nagyjából 20 perc alatt feltölthető az akku.

Az E10X után pedig már útban van a következő ilyen elektromos autó a gyártótól, ez a tavasszal már bemutatott Yiwei 3 néven megismert autó. Ehhez év eleji bemutatkozásakor még LFP cellákat ígért a gyártó, ám az E10X kapcsán ehhez is elérhető lesz a nátriumos akkupakk.

„A nátrium-ion akkumulátorok fontos akkumulátortípusokká válnak, amelyek kiegészítik az LFP akkumulátorokat, és olyan olcsó megoldássá válnak, amely elősegíti a tömeges elektromos járművek tömeges népszerűsítését” – mondta a Yiwei Tech elnöke, Xia Shunli.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!