Vezeték nélküli autótöltőt dob piacra a Tesla

0

Igaz, ami igaz, a vezeték nélküli töltés használata egy rendkívül kényelmes dolog, hiszen nem kell összegabalyodó kábelekkel, töltőállomásokkal szórakozni. Egyszerűen csak rá kell tenni a lemerülőben levő eszközt és indulhat is a töltés. A technológiának azonban van még manapság egy erős hátránya, ez pedig a töltési veszteség. Vagyis a vételezett energia csak egy bizonyos része jut az akkumulátorba, a többi hő formájában távozik, mielőtt az akkuba érne. Talán úgy lehetne ezt jól megfogalmazni, mintha egy lyukas slaggal akarnánk tölteni egy vödröt.

Amíg csak mobiltelefonokat és Bluetooth fejhallgatókat akarunk így tölteni, a veszteség kimutathatatlan, de mindjárt más a matek, ha éppen egy 70-90 kWh környéki kapacitást kell megtolni ugyanilyen mértékű veszteséggel, akár hetente többször is, az otthoni villanyszámla terhére. Talán pont ezért, de eddig a Tesla nem is nagyon erőltette a vezeték nélküli töltést, helyette egy robotkar-szerű valamivel helyettesítették volna az emberi interakciót, már ami a töltő csatlakoztatását jelenti az autóhoz.

Azonban idén az Investor Day nevű rendezvényükön feltűnt egy kép, amin igencsak érdekes dolog volt látható. Egy Tesla a garázsban, alatta egy vezeték nélküli töltőnek tűnő egységgel. Itt már be is indultak a találgatások, hogy mikor lesz végre elérhető ez igen erős kényelmi funkció, hiszen nem kell itt sem majd már a töltőkábelekkel szórakozni, csak az indukciós egység fölé kell gurulni az autóval.

A vezeték nélküli töltés tehát már a csőben van és az önvezetés előretörésével, a robotkaros megoldás is elég bonyolult feladat lenne, sok meghibásodással, problémával. Az önvezető autók kiteljesedéséhez az is hozzájárulhat, ha a töltést is emberi beavatkozás nélkül meg lehetne oldani, talán ezért kezdett el a vállalat is foglalkozni a témával. Az már persze más kérdés, hogy mit kezdenek a veszteség kérdéskörével. Akik nagyon várják a vezeték nélküli töltők korát, azoknak az alábbi videóval tudunk szolgálni:

Ebben Jay Leno vendége volt Franz von Holzhausen, aki a Tesla vezető mérnöke és maga mondta el azt, hogy a vállalat már rajta van az ügyön. „Dolgozunk az induktív töltésen. Ebben az esetben majd semmit nem kell sehova sem dugni. Csak a töltő fölé hajtasz az autóddal a garázsodban és indul a töltés.”

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!