Amikor szóba kerül, hogy egy elektromos autó mennyit tud elmenni, mindig előkerülnek a fanyalgók és a közösségi médiában kinyilatkozni vágyók, akik majd jól megmondják a magukét. Ha egy elektromos autót éppen a hatótávja miatt nyúznak, akkor meg aztán végképp előkerülnek a fontos üzletemberek, akik heti ötször minimum le kell nyomják az 1000 kilométert egy körrel és emellett azért még jó lenne nekik elugrani síelni, nyaralni, szóval nekik nem kell ilyen játékautó.
Nem volt ez másként a NIO ET7 és annak 150 kWh-s akkupakkja esetében sem, amivel egyébként ezúttal maga a márka társalapítója autózott egyet, demonstrálva az akkupakk és a NIO elektromos autójának képességeit. Az élőben is közvetített 1044 kilométeres távot 14 óra alatt teljesítette az autó és csak pihenőkre álltak meg, töltés nem volt az útitervben. Ennek ellenére itthon is megdöbbentően primitív és kicsinyes kommentek kerültek a hír magyarra fordított verziója alá. Úgy látszik, hogy az 1000 kilométeres hatótáv sem elég már.
Na de hagyjuk meg ezt a hangulatot a dízeles-kombis fanyalgóknak és inkább nézzük az utazás részleteit. A NIO alapítója és vezérigazgatója, William Li tesztelte az új, 150 kWh-s akkumulátort. Az út Zhejiang tartományból Fujian tartományba vezetett.
A 14 órás utazást élőben közvetítették, ami egy álmos vasárnap kora reggel indult. Az utazás során Li elmondta, hogy az új akkumulátort már alaposan kitesztelték és rekordot ért el a sorozatgyártású elektromos járművek terén a maga 1145 km-es CLTC hatótávolsággal. Li az ET7-et 12,4 órán keresztül vezette, az utazás alatt 14 alkalommal álltak meg pihenni, de töltés egyszer sem történt. Az autó az idő 92 százalékában intelligens vezetési módban volt, vagyis 957 km-en át. Az út végén 3 százalék maradt az autóban, amivel még nagyjából 57 km-t tudott volna megtenni az ET7.
A NIO szerint az új, 150 kWh-s akkumulátora a legnagyobb kapacitású, ami elektromos autóba kerülhet jelenleg Kínában. A legújabb technológiákkal ellátott akkupakkban egyetlen cella energiasűrűsége 360 Wh/kg, ami nagyon jó érték. A vállalat jelenleg 75 és 100 kWh kapacitással kínál elektromos autókat, de ez a 150 kWh-s egység is bármelyikbe beilleszthető, eleve így tervezték. Az már más kérdés, hogy jelenleg egy ilyen pakk ára közel annyi, mint egy ET5 önmaga (közel 42 000 dollár).
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!