Újabb gigászi autógyártó ismerte fel az akkumulátorcsere előnyét

0

Az akkucserén alapuló elektromos autózás egy hatalmas lehetőség, már amennyiben van gyártó, aki tudja a technológiát működő módon prezentálni. Ha az elektromos autóban lévő akkumulátor csomagot nem kell kifizetni, az több millió forintot jelenthet a leendő vásárlónak és ha van elég cseretelep a közelében, akkor gyakorlatilag néhány perc alatt megvan a tovább haladáshoz szükséges energia beszerzése. A téma ismerője és gyakorlatilag ma egyedülállókénti alkalmazója a kínai NIO, akik megmutatták, hogy igenis lehetséges a dolog.

Ennek megfelelően a NIO kezében egy hatalmas előny van a versenytársakhoz képest és várható volt, hogy valaki le fog csapni a lehetőségre egy társulás formájában. Ez pedig most meg is történt. Kína egyik legnagyobb vállalata ismerte fel a kínálkozó lehetőséget és társultak a NIO-val.

A NIO és a Geely bejelentette, hogy mostantól együttműködnek az akkumulátor-szabványok, az akkumulátorcsere-technológia, az akkumulátorcsere-hálózat bővítése és üzemeltetése, a cserélhető modellek fejlesztése és az akkumulátor-eszközök kezelése terén. Mindkét vállalat elkötelezett amellett, hogy modelljeit kompatibilissé tegyék egymás rendszereivel. A sajtóanyagot a Geely erre a célra alapított divíziója, a ZGH tette közzé.

A NIO már több vállalattal is kötött hasonló partnerségi megállapodást, ami valamilyen formában az ő technológiájukra épül. Pár hónapja a kínai Changan lépett be a képbe, de itt van a NIO megoldása Európában is, a Shell révén.

A Geely belepésével pedig egy újebb erős játékosa lett az akkucserét használni kívánók csapatának. A felek akkumulátorcsere-szabványokat kívánnak kidolgozni mind a személygépkocsi-, mind a haszongépjármű-szektorra, illetve a megfelelő modellekre. A két vállalat közösen kívánja kidolgozni az akkumulátorcsere szabványait, felgyorsítani az akkumulátorcsere technológia fejlesztését és népszerűsítését, valamint kiterjeszteni az akkumulátorcsere működési skáláját minél több területre.

A legfigyelemreméltóbb, hogy a két cég elkötelezett amellett, hogy cserélhető akkumulátorral rendelkező járműveket fejlesszenek, amelyek kompatibilisek egymás rendszereivel. Ha ez így valóban megvalósul, akkor még komolyabban terjedhet majd az akkucsere lehetősége Kínában és így a világ más pontjain is.

A NIO jelenleg körülbelül 2100 akkumulátorcsere állomással rendelkezik Kínában, az akkumulátorcsere lehetősége az összes elektromos NIO modellbe be van építve.

Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!