Hatalmas verseny van kialakulóban a világ legnagyobb elektromos autós piacán, Kínában. Mindez nem is csoda, mivel az olyan piacvezető elektromos autógyártók, mint például a Tesla vagy a BYD folyamatos árcsökkentései hatalmas nyomást gyakorolnak a többi autógyártóra.
A Volkswagen legfontosabb piaca ma már Kína, nem pedig Európa, ahogy azt sokan elsőre gondolnák. A VW Csoport a bevételeinek felét innen szerzi be, a másik felén osztozik Európa, Amerika és a többi kisebb piac. Ennek fényében érthető, hogy fájdalmasan érinti a vállalatot, hogy a kilencvenes években csúcsán levő piaci dominanciájuk mára gyakorlatilag semmivé lett az elektromos autók piacán, ami a jövő.
A bevételek tehát visszaesőben, az önérzet is erősen megkarcolva a sokadik helyre való visszaszorulással és akkor még ott van az árverseny. Ezekre a tényekre reagálva a Volkswagen teljesen új, belépő szintű elektromos autó platform bevezetésére készül Kínában, hogy lépést tartson a Teslával, vagy éppen a BYD-vel.
A kínai piac nagyon „árérzékeny” – mondta Ralf Brandstaetter, a VW Kína vezetője az Automotive News Europe lapnak pénteken. Brandstaetter az új hefei elektromos járművek üzemében tett látogatása során elmondta, hogy a vállalatnak lépnie kell az akkumulátor, az elektromos meghajtás és a villanymotorok fejlesztése terén. De a legfontosabb, hogy a Volkswagen először az elektromos járművek szoftveres részében érjen el sikert, hisz a kínai e-autót vásárlók mind fiatalok, akik a legújabb technológiákat és szoftvereket keresik.
A nyári nagy akciózáson felbuzdulva, – mikor 17 500 dollárért volt megvehető az ID.3 – a Volkswagen egy teljesen új, A Main Platform néven négy elektromos modell bevezetését tervezi a kínai piacon 18 000 és 22 000 euró közötti áron. Várhatóan az első olcsó Volkswagen modell 2026-ban hagyhatja el a kínai gyárat.
Az új VW modelleket a SAIC és a FAW vegyesvállalat építi meg – mondta Brandstaetter. A vállalat körülbelül 1 milliárd eurót fektetett be a VCTC létrehozásába, amely kulcsfontosságú lesz a piaci részesedés visszaszerzésében. A létesítmény helyi beszállítókat vesz igénybe, és bevonja a VW vegyesvállalati partnereit a fejlesztési idők felgyorsítása érdekében. Továbbá a VW China főnöke kifejtette, hogy ez meg fogja szüntetni az „időigényes koordinációt az időzónák között a németországi fejlesztőkkel”. Majd hozzátette, hogy mindez lehetővé teszi, hogy a VW „30%-kal lerövidítse azt az időt, amely ahhoz szükséges, hogy a kész termékeket a kínai vásárlókhoz eljuttassák”.
A Volkswagen ezen a héten nyitotta meg az ID.7 Vizzion megrendeléseit Kínában, ahol megdöbbentően alacsony áron kínálják az elektromos Passat utódnak becézett újdonságot. Továbbá a VW hefei gyárában megkezdődött az akkumulátorok gyártása is, és ez az üzem lesz az első, ami cell-to-pack akkumulátorokat fog gyártani a VW-nek.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!