A magam részéről különösen kíváncsi vagyok, hogy miképp alakul a Toyota jövője. A tisztán elektromos autók kapcsán azt hiszem elég nyilvánvaló, hogy komoly lemaradásba kerültek, nem erőltették meg túlságosan magukat a hibrid technológia mellett. Aztán az új vezérigazgató kinevezésével mintha változtak volna a dolgok. Érkeztek a hírek a nagy pálfordulásokról, a fejlesztések beindulásáról és hogy a Toyota is pár éven belül kijön majd a maga megoldásaival, melynek révén 800 – 1000 kilométer hatótávú, jellemzően szilárdtest akkus e-autókkal fognak előrukkolni.
Talán ezen bejelentések közül a szeptemberi volt mostanában az egyik legemlékezetesebb, amikor is bejelentették, hogy 2027 és 2028 körül már közel 1000 kilométert tudó, szilárdtest akkus Toyoták fogják kitenni a kínálat javát. Ez így nagyon jól hangzik, nem vitás. Azonban úgy tűnik, hogy még ezek a megkésve érkezett ötletek sem úgy fognak megvalósulni, ahogyan azt a gyártó előadta nemrég.
A nem túl rózsás hírekről a japán Toyota Times magazin számolt be nemrég, amiben már 2030 és az utáni évek vannak megadva a szilárdítást akkus elektromos autók céldátumának és ha mindez nem lenne elég lehangoló, akkor még azt is odaírták, hogy amikorra meg is valósulnak az első ilyen autók, azok is csupán csak „tízezernél több járműre lesznek elegendők”. Azt mindenesetre már most tudni, hogy a szilárdtest akkuk fejlesztésében a szintén japán Idemitsu Kosan vállalt lesz a Toyota segítője.
A Toyota 2030-ra 3,5 millió elektromos jármű eladását tervezi, ami a globális értékesítési volumenének körülbelül egyharmada. Ráadásul az autógyártó tíz új elektromos autó bevezetését is a határidőnaplóba véste 2026-ig. Hogy ebből aztán mi és milyen formában valósul majd meg, azt kíváncsian várjuk.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!