Kína kapcsán nagyon komolyan kell vennie minden “nyugati” autógyártónak a helyzetet, ha szeretnének valóban kimutatható sikereket elérni, ez már egyre biztosabb. Pár éve még könnyű helyzetben volt itt többek között a Volkswagen Csoport is, akik az itt gyártott és itteni vásárlóknak fenntartott modellekkel igen szép eredményeket ért el. Ám a kínai származású autógyártók munkájával szinte lehetetlen tartani az ütemet. Sajnos úgy néz ki, hogy a Volkswagen esetében nem is lesz tartható a tempó és egyre inkább visszaszorulnak majd a képzeletbeli dobogón, vagy fel sem fognak férni rá a németek.
De mi a helyzet a Teslánál, egészen pontosan a kínai érdekeltségeikkel az eladások terén? Eddig gyakorlatilag Musk vállalata volt az egyetlen olyan nem-kínai autómárka, akik nem hogy bírták az iramot a kínaiakkal, de képesek voltak a legnagyobb gigásszal (BYD) is versenyre kelni a legjobb helyezésekért. Ha a tisztán elektromos modellek eladásait nézzük, akkor a Tesla volt a verhetetlen, hiszen a BYD a plug-in hibrideiket is a számok hatálya alá vonva volt képes a Tesla fölé emelkedni. Azonban nemrég már ez a pozíciója is veszélybe került a Teslának.
A fenti cikkből kiolvasható, hogy a Tesla eddig egyértelmű dominanciája a tisztán elektromos modellek kapcsán meginogni látszik, hiszen a rivális BYD gyakorlatilag beérte Elon Muskékat és sajnos van egy másik alakuló probléma is, ami szintén jó eséllyel nehezíti majd a Tesla dolgát: hónapok óta visszaszorulóban van azon eladott Teslák száma, amik Kínában készülnek (az export és kínai piacos darabok egyaránt).
Az alábbi adatok a CPCA-tól (China Passenger Car Association) érkeztek és sajnos a MIC Tesla Model 3 és Model Y esetében már hónapok óta csökkenő darabszámokat láthatunk rajtuk keresztül. Múlt hónapban 72 115 darab került kiszállításra az említett két modellből, ami csupán 0,6 százalékkal több, mint a tavalyi év ugyanezen időszakában. Sajnos még kellemetlenebb a helyzet, ha az idei év elmúlt pár hónapjára nézünk vissza. Októberben ugyanez az érték 74 073 darab, augusztusban 84 159 darab volt, vagyis folyamatosan csökkennek az eladások, ami szintén a riválisok malmára hajtja a vizet, hiszen jó eséllyel náluk kötnek ki azok a vevők, akik nem a Model 3-at, vagy Y-t választják.
Hogy a november miként fog majd festeni, az jó kérdés, ugyanis október közepén frissült – egy kicsit – az Y és ne felejtsük el a Model 3 Highland érkezését sem, ami jó eséllyel megdobhatja az eladásokat.
Gyártói kapacitással nincs baj, hiszen a Giga Sanghaj már évi 950 000 (nagyjából havi 80 000) autó legyártására képes.
Értesülj időben a legfontosabb elektromos autós hírekről! Kövess minket Facebookon, X-en, Instagramon, vagy iratkozz fel Google News és YouTube-csatornánkra!