Teslánál dolgozó szoftverzsenit szerződtetett le a Volkswagen

0

Az elektromos autók lelke a szoftver, ami szinte mindent irányít az autóban. Legyen szó a klíma beállításáról, vagy éppen a hajtáslánc vezérléséről, az autón futó operációs rendszer kiemelt figyelmet kell kapjon. Ha pedig ez elmarad, vagy nem megfelelő szakemberek fognak össze a megfelelő szoftver megírása érdekében, akkor hamar megvan a baj.

Talán mindenkinél jobban ismeri ezt az utat a Volkswagen, akiknek igen komoly gondjaik voltak ebben a témakörben és pont akkor, amikor a legfontosabb lett volna, hogy a dolgok flottul menjenek. Első, tömegesen gyártandó elektromos autójuk (ID.3) kapcsán ugyanis hamar rájöttek, hogy itt már nem lehet félvállról venni a dolgokat. Ellenkező esetben olyan problémák fognak jelentkezni, mint ami az ID.3 esetében is megtörtént: a legyártott autók hegyekben álltak a kijelölt gyűjtőhelyeken és várták az autót vezérlő operációs rendszer elkészültét.

Bár a problémák jelentős részét megoldották azóta, de valahogy a szoftveres része az elektromos Volkswageneknek (és más VW-Csoportos autóknak) azóta sem teljes. Bár a szoftverek fejlesztése a házon belüli CARIAD Csoport feladata, sajnos a késedelmek és hibák közvetve még a sikeres és ismert vezérigazgató Herbert Diess karrierjét is megtörték. De ezek a problémák késleltették a VW-csoport 4. szintű automatizált vezetésre vonatkozó tervét is, így a riválisok, például a Mercedes-Benz mögé szorultak vissza. Nem beszélve arról, hogy a VW Csoport is erős bevételt remél a szoftverek használata után beszedhető előfizetésekről. Na, de talán most jött el az idő, hogy végre elkészüljön, aminek el kell készülnie.

A VW Csoport ugyanis leszerződtette az elektromos autók központi vezérlőszoftverének egyik legnagyobb zsenijét, Sanjay Lal-t, aki többek között a Rivian és a Tesla esetében is hasonló témakörben végzett kiváló munkát. A VW-Csoport bejelentette, hogy a Lal vezeti az új szoftverrészleget a CARIAD-on belül (Software Defined Vehicle Hub). Az autóipari szoftverek terén szerzett több mint 25 éves tapasztalattal büszkélkedő Lal legutóbb a Rivian szoftverplatformokért felelős alelnöke volt, ahol többek között a márka infotainment rendszereinek fejlesztését vezette. De mérnöki vezetői pozíciókat is betöltött a Cisco, a Google és a Tesla vállalatok berkein belül.

„Sanjay olyan valaki, akit mindannyian nagyon várhatunk. Ő szoftver-vezérelt járművek igazi szakértője, vele együtt jelentős versenyelőnyhöz jut a Volkswagen Csoport.” – mondta Peter Bosch, a CARIAD vezérigazgatója.

A Hub, amit Lal fog vezetni, egy kis csapat a Volkswagen és az Audinál, akik a szoftver gyorsabb, kevesebb fejlesztési idő alatt történő fejlesztésére és a köré épített hardverre összpontosítanak. „A sebesség a versenyképesség megőrzésének új feltétele.” – mondta a VW Group vezérigazgatója, Oliver Blume

A Hub munkáját nem részletezte a CARIAD szóvivője, de azt elmondták, hogy „az SDV Hub fejlesztési munkája egyben az E³ 2.0 architektúra skálázásának alapját is képezi a Volkswagen-csoporton belül. A következő generációs architektúrával, az E³ 2.0-val a Volkswagen-csoport a döntő lépést tervezi a versenytársak előtt.”

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!