480 kilométeres hatótávval érkezett meg az új elektromos Honda

0

Lassan, de legalább biztosan kezd belendülni a Honda is, ha elektromos modellek fejlesztéséről és gyártásáról van szó. Eddigi tisztán elektromos modelljeik közül mindegyik saját (vagy kínai együttműködésű) fejlesztésű padlólemezre épült meg, ám a régóta várt Prologue sok mindenben más lesz. Leginkább azért, mert egy bérelt technológiára építi ezt meg a Honda.

A típus története nem most indult, már 2021-ben voltak hírek arról, hogy a Honda a Prologue-ot a General Motors Ultium padlólemezére fogja megépíteni, ráadásul a prémium-kategóriás testvér is megérkezik majd belőle, az Acura gondozásában. Arról sajnos azóta nem szólnak a hivatalos infók, hogy a Prologue gyártása hol történik majd, ám pletykák már keringenek arról, hogy a Honda megoldása Mexikóban (2023-tól), míg az Acuráé Tennessee Államban, Spring Hill mellett (2024) készülne. Ami azonban az elmúlt napokban biztosan kiderült, az a kinézet és a főbb paraméterek. Ezeket a Honda osztotta meg a világgal.

Az Ultium padlólemez tehát már biztos, ahogyan az SUV forma is. A Honda elektromos járműve egy új tervezésű logóval érkezik már, amely a Prologue letisztult és modern dizájnját hivatott képviselni. Az új Hyundai vagy Kia elektromos modellekhez képest a Prologue nagyon visszafogott dizájnt kapott, de talán ez nem is feltétlenül gond. A méretek: 4,87 m hossz, 1,64 m magasság, 1,98 m szélesség, amikkel az újdonság kicsit több, mint 20 centivel több, mint az aktuális CR-V. A gyári kerékméret akár 21 col is lehet.

Az utastérben nem lesz gond a hellyel, ugyanis a tengelytáv 309 centiméter, ami igen kellemes lesz a hátul utazók szempontjából is. A Honda tervezői kétszintű középkonzollal, rugalmas, többcélú tálcával és egy pár masszív pohártartóval (2 db, egyenként közel 1 literes palackhoz elegendőek) a lehető legnagyobb tárolóhelyet biztosították. A Prologue alapfelszereltségként tartalmazza a Honda első vezeték nélküli okostelefon-töltőjét is.

A középkategóriás SUV egymotoros (FWD) és kétmotoros (AWD) konfigurációkban is elérhető lesz, három (EX, Touring és Elite) kivitelben. Az EX felszereltségi szinten már kétszínű kárpitozással találkozhatunk, míg a Touring esetében memóriás bőrülések várhatók, bőrborítású kormánykerékkel. A fentebb említett 21 colos kerekek az Elite szinten jönnek alapáron.

A Prologue lesz a Honda első SUV-ja, amely beépített Google szolgáltatásokat tartalmaz majd, így többek között jön a Google Assistant, a Google Maps és a Google Play. A Honda egy technológiában gazdag utasteret igyekezett összerakni, ami egy 11 hüvelykes kijelzővel és egy 11,3 hüvelykes érintőképernyővel érkezik Apple CarPlay és Android Auto kompatibilitással. Az Lite szinten elérhető egy 7×3 hüvelykes HUd is. A Prologue OTA-frissítéseket is fogad majd, hogy mindig elérhetővé tegye a legújabb szoftvereket és funkciókat.

Az akkupakk mérete 85 kWh, a DC villámtöltési teljesítmény 155 kW. A duplamotoros kiépítés teljesítménye 288 LE, nyomatéka 452 Nm. A Honda Prologue értékesítése 2024 elején kezdődik, az előrendelések hamarosan elérhetővé válnak. Az árazást az értékesítés előtt teszik nyilvánossá.

A Honda első elektromos SUV-ja várhatóan a 40 000 dollárostól indulhat a jövőben (ösztönzők és adójóváírások nélkül), az EPA hatótávolsága pedig várhatóan 482 kilométer.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!