Augusztusban tovább nőtt az új autók forgalomba helyezése az Európai Unióban, immár sorban a tizenharmadik hónapban. Az akkumulátoros elektromos autók részaránya pedig az első alkalommal haladta meg a húsz százalékot az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA szerdai közleménye alapján.
Augusztusban az egy évvel korábbinál 21 százalékkal több, 787,6 ezer új autót helyeztek forgalomba az Európai Unióban. A legtöbb nemzeti piacon, beleértve a három legnagyobbat is, kétszámjegyű százalékos éves növekedést regisztráltak: Németországban 37,3 százalékosat, Franciaországban 24,3 százalékosat és Olaszországban 11,9 százalékosat. Januártól augusztusig pedig 17,9 százalékkal nőtt az új autók forgalomba helyezése, összesen 7,1 millióra
Augusztusban a tisztán elektromos autók részesedése az összes forgalomba helyezésből 21 százalék volt, ami először haladta meg a 20 százalékot. Tavaly augusztusban 11,6 százalék volt a részesedés. Továbbá az akkumulátoros elektromos autók részaránya az idén másodszor előzte meg a dízelüzeműeket, és a harmadik legnépszerűbb választássá vált az új autók vásárlói körében.
A hibrid-elektromos autók 24 százalékos piaci részesedéssel a második legnépszerűbb kivitelnek számítanak az új autók forgalomba helyezésében. Bár a benzinüzemű autók még mindig a legnépszerűbbek, a piaci részesedésük a tavaly augusztusi 38,7 százalékról 32,7 százalékra csökkent.
Augusztusban 165 ezer akkumulátoros elektromos autót helyeztek forgalomba az EU-ban, 118,1 százalékkal többet mint egy évvel korábban. Málta kivételével az összes uniós nemzeti piacon két- és háromjegyű növekedést ért el éves bázison az elektromos autók forgalomba helyezése. Máltán 22,6 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett elektromos autók száma.
Augusztusban az EU-ban 29 százalékkal nőtt az új hibrid-elektromos autók regisztrációja, elsősorban a négy legnagyobb piac közül három erőteljes növekedésének köszönhetően: Németországban 59 százalékkal, Franciaországban 38,7 százalékkal és Spanyolországban 21,5 százalékkal. Olaszországban viszont enyhe visszaesés volt tapasztalható 2,3 százalékos. Január-augusztusban közel 1,8 millió, a teljes újautó-értékesítésnek mintegy a negyede került az utakra ebből a kivitelből, 28,6 százalékkal több mint az előző évben.
A plug-in hibrid autók regisztrációja augusztusban 5,5 százalékkal nőtt 58,5 ezerre az EU-ban. Ennek a kivitelnek volumenben a legnagyobb piaca Németország, de ott 41,1 százalékkal csökkent az értékesítés. Hollandiában viszont 44,7 százalékkal, Franciaországban 40,5 százalékkal, Svédországban 24,9 százalékkal nőtt. A plug-in hibrid autók piaci részesedése 7,4 százalékra csökkent augusztusban az egy évvel korábbi 8,5 százalékról.
Augusztusban a benzinüzemű személygépkocsik forgalomba helyezése 2,1 százalékkal nőtt, piaci részesedése a tavalyi 38,7 százalékról 32,7 százalékra csökkent. A legtöbb piacon csökkent az értékesítési volumen, viszont Olaszország 25,3 százalékkal, és Franciaországban 21,5 százalékkal nőtt.
Az EU dízelautó-piaca augusztusban tovább csökkent, 6 százalékkal, annak ellenére is, hogy Németországban 9,2 százalékos volt a növekedés, de a közép- és kelet-európai piacokon is nőttek az eladások, Szlovákiában például 22,6 százalékkal, Romániában 19,4 százalékkal. A dízelautók piaci részesedése az idén augusztusban 12,5 százalékos volt, szemben a tavaly augusztusi 16,1 százalékkal.