Számtalan felmérés készül arról, hogy milyen irányba halad az elektromos autók-adta jövő, illetve, hogy az átállás milyen folyamatokat indít el. Arról már kevesebb tanulmány, vagy kutatás foglalkozik, hogy az átállás során mi lesz a másik oldallal, vagyis a belsőégésű autók millióival, amik most az utakon vannak. Az RMI (Rocky Mountain Institute) új adatelemzése szerint az elektromos járművek iránti kereslet növekedésével az alábbiakra kell számítani a belsőégésű autókkal kapcsolatban.
Az RMI a tanulmány elkészítése során együttműködött a Bezos Earth Fund-al és az „X-Change: Autók a belsőégésű korszak végén” címet kapta. Ennek értelmében a belsőégésű motoros autók aránya a teljes állományban csupán 14 és 38 százalék között lesz 2030-ra, a globális piacokon. Továbbá az RMI kimutatása szerint a hagyományos autók értékesítései 2017-ben érték el a csúcsot, azóta pedig közel évi 5 százalékkal csökkennek. Számszerűsítve 2030-ra évi 14-30 millió közötti darabszámra esik vissza az éves értékesítési száma a belsőégésű motorral szerelt autóknak.
Az eladások csökkenése csak az egyik aspektusa a kérdésnek, a másik az, hogy mi lesz a már az utakon lévő autókkal? Az RMI azt feltételezi, hogy egy belsőégésű autó élettartama 15 év, az elmúlt évtizedben 40 és 50 millió között mozgott az évente leselejtezett benzines autók száma. A Bloomberg New Energy Finance (BNEF) korábbi adatait felhasználva az RMI becslése szerint a hagyományos autók selejtezési aránya 2030-ra évi 60 és 70 millió közé fog emelkedni.
Továbbá az RMI azt a példát hozza fel, hogy 2022-ben 64 millió hagyományos autót adtak el és ugyanezen idő alatt 42 millió tűnt el az utakról leselejtezést követően. Tavaly tehát még mindig 22 millióval több ilyen autó maradt az utakon, ám ez az arány erősen esésnek fog indulni és 2025-ben már több belsőégésű autó megy a roncstelepre, mint amennyi újat eladnak és innentől évente jelentősen növekedésnek indul a leselejtezések száma, ami 2030-ra fog tetőzni. Ebben az évben már csak 40-70 millió belsőégésű autó lesz az utakon, ami a világ akkori autóállományának csupán a 3-7 százaléka lesz.
A kevesebb autó pedig kevesebb kitermelt olajat fog igényelni, így az RMI szerint a nyers kőolaj ára is esni fog a következő években. A tanulmány legmerészebb állítása pedig az, hogy 2040-re a személyautók kőolajigénye gyakorlatilag nulla lesz. Akárhogyan is alakul, mi a tisztán elektromos meghajtásnak szurkolunk!