Nem a legacélosabb a kínai BYD Han a jávorszarvas-teszten

0

A jó öreg jávorszarvas-teszt amilyen egyszerű, annyira könnyen tud beletörni a bicskája jó néhány autónak. A 77 km/h-s sebességgel elvégzett kitérő manőver teszt, ismertebb nevén a jávorszarvas teszt, arra szolgál, hogy megmutassa, egy autó mennyire biztonságosan tud kikerülni egy hirtelen felbukkanó akadályt.

Az elnevezés Svédországból ered, ahol 1970 óta végeznek az új autókon hasonló teszteket. A jávorszarvasok, akár 800 kilósak is lehetnek és a gímszarvassal ellentétben nem szökellenek tova az úton, ha valami közeledik feléjük, hanem csak ácsorognak tovább, mintha mi sem történne. Ezért tényleg csak kikerülni lehet őket. Ezt szinte minden autó esetében megcsinálja az erre szakosodott ítészek különböző társulata, közülük is a km77.com. A legismertebb csapat talán, akiknek a tesztjei hozzánk is felkerülnek az oldalra, tekintve, hogy az elektromos meghajtású modelleket is megvizsgálják.

Ezúttal a kínai BYD egyik legnépszerűbb modellje, a Han szedánt nézték meg alaposan a csapat tagjai. Az autó egy közel 5 méter hosszú szedán (4995 mm), ami majdnem azonos a Mercedes-Benz EQE vonatkozó adatával. A hajtáslánc teljesítménye 380 kW (510 LE), amit egy 85,4 kWh kapacitású akkupakk táplál. WLTP hatótávja is van, hiszen Európában is kapható már az autó: 521 km. Az alapár országtól függően nagyjából 70 000 eurótól indul.

A próba két részből áll, az első a bóják közötti szlalomozás, míg a második maga a kitérő manőver végrehajtása. A teszt első felén rögtön feltűnt a tesztpilótának, hogy a gázpedál nagyon érzékeny, így meg is gyűlik vele a baja. Nehezen tudja a járművet az egyenletes felületű úton tartani. A pilóta 23,9 másodperc alatt tudja átvinni Hant a szlalom-szakaszon, ami nem sokkal marad el a Porsche Taycan GTS 21,5 másodperces eredményétől.

Majd jött a kitérő manőver. A BYD a Han típust a kényelmes vezetésre hangolt futóművel árulja, semmint a versenyzésre felkészítve, ami miatt a pilóta szerint a Han egy kissé alul kormányzott. 77 km/h sebességnél ezért nem is tudja sikeresen venni a manővert az autó, ehhez 70 km/h-ra kellett lassítani, mint belépő sebesség.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!