6,2 millió forintos elektromos autót mutatott be az indiai Tata Motors

0

Az indiai Tata Motors neve bizonyára sokaknak ismerősen cseng, hiszen Magyarországon is elérhetőek a vállalat egyes típusai. Idehaza leginkább a pickup kategóriában erősek. Pedig van személyautós üzletága is a Tata Motors-nak, ráadásul már elektromos modellekkel is büszkélkedhetnek, nem is akármilyenekkel.

Sok gyártóhoz hasonlóan a Tata Motors is az ár szempontjából közelíti meg az autóit, vagyis próbálja okosan megtalálni azt az egyensúlyt, ami még nem megy a minőség rovására, de árban is alá tudjanak menni a konkurenciának. Ezt a Tata olyan jól csinálja, hogy van már 10 000 dolláros áron kínált elektromos autójuk is, a Tiago.ev. Nagy durranást itt nyilván nem kell várni, az alapárért cserébe többek között 19,2 kWh-s akkupakk és 3,3 kW-os AC fedélzeti töltő jár, amiket felárért fel lehet tornázni 24 kWh-ra és 7,2 kW-ra.

Ezen felül pedig ott van még a kifejezetten taxisofőrök számára tervezett Tigor.ev is. Ám a nagy dobás mégis a Nexon.ev nevű elektromos SUV bemutatkozása volt, ami az említett két másik típus előtt mutatkozott be, tulajdonképpen az első Tata elektromos modellként.

Az elmúlt napokban pedig új hírrel tudott előállni a Tata a Nexon.ev esetében, ugyanis egy jelentős ráncfelvarrást kapott a típus, méghozzá kívül-belül. Ezek összefoglalva a típusnak dedikált weboldalon is megtekinthetők.

Az egy elektromos motorral szerelt Nexon. ev SUV 465 km-t tud megtenni a MIDC ciklus szerint mérve és a magasabb felszereltségi szinten már a lendület is megvan, hiszen 8.9 mp alatt van meg a 0-100 km/h gyorsulás. 50 kW-os DC villámtöltőn 56 perc alatt van meg a 10-ről 80 százalékra való töltés.

Az akku kapacitása 30, (LR szint) vagy 40,5 kWh, (MR szint) a motor teljesítménye 106 kW (215 Nm nyomatékkal). Az akkupakk folyadékhűtéses, míg magához az autóhoz saját alkalmazás jár (Zconnect), ami az Apple Watch-csal is kompatibilis.

Az utastérben JBL hangrendszer, Apple Carplay, Android Auto és gamestraem szolgáltatás és számos okos megoldás várja az utasokat.

A legjobb pedig az V2L és a V2C szabványok implementálása a Nexon. ev elektromos autója, vagyis előbbivel az autónkat gyakorlatilag egy powerbankként használhatjuk, míg az utóbbival akár egy másik elektromos autót is biztonságosan tölthetünk. Ezeket eddig csupán nagyon kevés autóban találhatjuk meg a mai napig. Így adódik a kérdés, ha egy 17 445 dolláros alapáron kínált autóba belefért, más gyártók miért nem építik be ezeket a saját autóikba végre? Mindenesetre örülőnk a Tata Nexon.ev létezésének és reméljük, hogy a Tata talán Európába is elhozza egyszer ezt az autót.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!