Nincs abban semmi furcsa, ha egy iparági versenyben a résztvevők a kategória legjobbjához hasonlítják magukat, ami az elektromos autók esetében a Tesla. Hozzájuk, pontosabban a Model 3 és Y típusokhoz hasonló tudású és árazású autóval készülhet hamarosan a szintén amerikai Lucid Motors, legalább is a vezérigazgató és egyben technológia vezető Peter Rawlinson szerint.
Erről egy interjúban beszélt a vezető, amit az ABC News-nak adott nemrég. Rawlinson szerint ahhoz, hogy az amerikaiak tömegesen váltsanak elektromos autóra, még több elektromos autóra van szükség ebben a kategóriában, legalább olyan hatótávval és tudással, mint az említett Tesla modellek. Rawlinson szerint a Lucid is be akar törni erre a területre, mert bár a drága és felső-kategóriás elektromos autók gyártása jó dolog, de az igazi pénz azokban az autókban van, amiből rengeteget el lehet adni.
„Becéloztunk magunknak egy árat -és most kérem hogy higgyen nekem – méghozzá 50 000 dollár környékén. Ezzel pontosan a Tesla Model 3 és Model Y területének közepére lőnénk.”
A vezérigazgató szerint ehhez a kulcs a hatékonyságban található, ezzel vélhetően a gyártási és tervezési költségek alapos és megfontolt szervezésére gondolt. Muszáj is lesz valamit kezdeni ezekkel, ha olcsóbb e-autókat akarnak, hiszen manapság átlagosan 80 000 dollár körül vehető meg az egyetlen elérhető autójuk, az Air. Ebből a legolcsóbb változat, ami majd csak később érkezik (Air Pure), de az is inkább a 60 000 dolláros szinten fog indulni, pár extrával megtoldva inkább a 70 000 dollárhoz fog annak is az ára közelíteni.
Rawlinson kifejtette, hogy a mai akkutechnológia és a 80-100 KWh környéki kapacitások elérése után a gyártók végre a szükséges energia minél hatékonyabb felhasználására fókuszálhatnak, így végül kisebb akkumulátorokra lesz szükség, ami végső soron szintén hozzájárulhat az árak csökkenéséhez.
A cél tehát adott: egy kedvezőbb árú Lucid modell, ami tudásban és így árban is felveheti a versenyt a Tesla autóival az Államokban. Szíve szerint a 25 000 dolláros ársávot célozná meg, de erre egyelőre semmi esélyt nem lát, a fentebb említett ötvenezres határon mozgó Lucid modell is legkorábban az évtized közepére kerülhet ténylegesen bemutatásra.
Ami a töltést illeti, Rawlinson elmondta, hogy a Lucid-ügyfelek körülbelül 86%-a tölti autóit éjszaka, az otthonában. Meglátása szerint nagyon ritka, hogy az emberek napi 500 mérföldnél többet vezetnek, így az esetek 99 százalékában fedezi az éjszakai töltés a napi szükségletet.