A Smart az egyik legikonikusabb név a kisautó kategóriában, ennek megfelelően hatalmas érdeklődés övezte az első olyan crossover modelljüket, ami már valóban élhető méretekbe emeli át a márka identitását. Ez lett az egyszerűen Smart #3 elnevezésű modell, aminek a premierje idén áprilisban volt.
Most pedig újabb sajtóanyag érkezett a márkától, amiben örömmel tudatják az érdeklődőkkel, hogy a Smart #3 crossover már elérhető Európában is. A premiert az IAA Mobility-n tartotta a Smart, ahol a fenti linken olvasható információkon túl továbbiakat osztott meg a gyártó az érdeklődőkkel. Például azt, hogy az első európai ország, ahol a teljesen elektromos SUV kupét kínálják, Németország.
A Smart már az árakat is megnevezte: Németországban a Smart #3 43 490 eurótól indul (Pro+ verzió). A prémium verzió 46 490 eurótól, a ’25th Anniversary Edition’ 46 990 eurótól, a Brabus mellékága pedig 50 990 eurótól elérhető. Németországot pedig hamarosan más európai piacok is követik 2024 elején.
A fenti árak értelmében a #1 és a #3 alapára között csupán 1000 euró a különbség, előbbi 42 490 eurótól elérhető. A Prémium verzió 1500, míg a Brabus változat 2000 euróval kerül többe a #3 esetében. A márka 25. évfordulóját ünneplő ’25th Anniversary Edition’ különlegessége lesz a “panoramic galaxy roof”, amibe LED-es hangulatfények kerültek beépítésre.
A műszaki adatok nagy része is megegyezik a két modell esetében. A Smart #3 4,40 méter hosszú (~13 centiméterrel hosszabb, mint az 1-es), de 1,63 méter helyett csak 1,55 méter magas. Hajtáslánc esetében az egymotoros, hátsókerék-hajtású változat 200 kW-ot, az összkerékhajtású Brabus változat pedig 315 kW teljesítményt ad le. A gyorsulás így 3,7 másodperc (Brabus) és 5,8 másodperc között van (többi más kivitel esetében).
Annak ellenére, hogy a 3-as tengelytávja minimálisan hosszabb (2,75 méter helyett 2,785), a #3 gyomrába is a 66 kWh kapacitású pakk került, amit 150 kW DC teljesítménnyel lehet maximum tölteni. Jó hír, hogy AC ágon 22 kW a fedélzeti töltő teljesítménye, ami sokszor tud rendkívül hasznos lenni.
A csomagtartó ötüléses konfigurációban 370 liter, lehajtott hátsó üléstámlával 1160 liter között van. Az első motorháztető alatt pedig egy 15 literes csomagtartó (frunk) is található. Az autó tömege 1780 kg-ról indul (Brabus esetében 1910 kg), amihez hozzájön a vontatási kapacitás lehetősége is, ez utóbbi 1600 kg.