Hamarosan bemutatkozik a kínai NIO legújabb, frissített elektromos autója

0

Amikor a NIO bemutatta az új NT 2.0-ás padlólemezét, nem aprózták el a dolgot a rajta dolgozó mérnökök hada, hiszen tudásuk legjavát préselték bele a lemezek és az elektronika közé. A legjobb az egészben pedig az, hogy visszafelé is kompatibilissé tették, vagyis a régebbi modellek átültethetővé váltak rá, minimális módosítás árán.

A gondolat jogos, hiszen a kínai vállalat vásárlói szeretik és egészen a megszüntetésükig folyamatosan keresték is ezeket az NT 1.0-ra épülő modelleket, köztük az első NIO elektromos autót, az ES8-at. Vagy a NIO legjobban fogyó modelljét, az ES6-ot. Bár a NIO először ezen régi padlólemezre épülő modelljei kivezetése mellett döntött, végül kihasználta a kompatibilitás-adta lehetőségeket és átültette ezeket az NT 2.0-ra. Az ES6 fontosságát jellemzi, hogy az az átmeneti idő, míg a régi már nem, az új pedig még nem volt kapható, elég erős lyukat ütött a NIO értékesítési eredményeiben.

Ezen átmentett modellek sorában az utolsó lesz az EC6, ami tulajdonképpen az ES6 egy sportosabb változata, amiből az első-generációs változat 2019 decemberében mutatkozott be és 2020 elején pedig megérkeztek az első darabok a megrendelőkhöz.  A következő évben 2505 eladott darabbal az EC6 vezette a NIO eladásait. Ennek megfelelően a NIO az EC6-ot sem akarta veszni hagyni, így tudni lehetett már egy ideje, hogy ezen típus frissítésén is dolgoznak a kínaiak. Nos, a kínai Car News China képei szerint a munka elkészült, csak sajnos a szeptemberi hivatalos premierig nem bírtak várni azzal a NIO-nál, hogy kivigyék azt az utcára.

Az első generációs SUV méretei a 4849 mm-es hossz, 1995 mm szélesség és 1697 mm magasság voltak, 2915 mm-es tengelytáv mellett. Vélhetően az NT 2.0-ra átültetett verzió is minimum ilyen képességekkel fog rendelkezni.

Hasonlóan az ES6-hoz, az EC6 technikáját is minden lehetséges módon a mai tudásához igazítja a NIO és talán még az árcsökkentés is beúszhat a képbe, hasonlóan az ES6-hoz. Hajtáslánc tekintetében a dupla e-motor (482 LE teljesítménnyel) és a választható kapacitású akkupakk (75, 100 vagy 150 kWh) megléte is biztosnak mondható.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!