Elektromos hajtással támasztották fel az Alfa Romeo 33 Stradale klasszikust

0

Az olasz Alfa Romeo az autóipar egyik nagy túlélője. Sokszor lebegett már a feje felett a megszűnés réme és bár hangulat, valamint kinézet szempontjából szinte mindig hibátlan autók érkeznek a márkától.

A sokoldalú értelmezés ellenére az Alfa Romeo köszöni szépen jól megvan, főleg mióta a Stellantis védőszárnyai alá került. Az egységesített és megbízhatónak titulált Stellantis-technika az Alfa nimbuszát is erősíti jelenleg, így a dizájnerek és a tervezők kissé szabadjára engedhették a fantáziájukat, így született meg egy klasszikus feltámasztásának ötlete az 1960-as évekből.

Az Alfa Romeo 33 Stradale egy már létező autó, amit csupán két évig gyártottak 1967 és 1969 között és mindössze 18 darab készült belőle. Ennek következtében az ára, valamint exkluzivitása is igen erős a típusnak a mai napig. A motortérben egy 2000 köbcentis, benzines erőforrás dolgozik, 230 lóerőt szolgáltatva, 260 km/h végsebesség mellett.

Egy ilyen különc autó legyártása sok pénzbe és erőforrásba kerül, ennek ellenére az Alfa Romeo úgy döntött, hogy felélesztik a nagy klasszikust és ezúttal 33 darabra limitálják a legyártandó darabszámot.

Rögtön egy rossz hírrel kell folytassam, ugyanis mind a 33 darab már gazdára talált. A gyártó az autót két hajtáslánccal kínálta:

  • Benzinmotorral (V6, biturbó), ami 620 lóerőt képest leadni és egy nyolcsebességes váltóval, valamint hátsókerékhajtással kényezteti a vásárlókat.
  • Tisztán elektromos meghajtással: 750 LE és 450 km WLTP hatótáv

Mindkét hajtáslánc esetében 333 km/h a végsebesség, míg a 0-100 km/h gyorsulás 3 mp alatt megy végbe, ahonnan a teljes megállás 33 méteren belül meg is történik. A szerencsés vásárlók két felszereltségi szint közül választhattak: Tributo és Alfa Corse.

Érdekesség, hogy külföldi újságírók rákérdeztek az Alfa Romeo illetékeseinél, hogy a 33 eladott autóból mennyi volt az elektromos változat, de az Alfa nem kívánt válaszolni erre a kérdésre.

A járművek mindegyikét kézzel készítik a cég „Carrozzeria Touring Superleggera” műhelyében, különleges gondossággal, hiszen mindegyik példányt egyedi műalkotásnak és az márka hosszú történetének részét képező autóknak látja a vállalat. Az autók áráról nincs információ.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!