Úgy törnek fel a kínai elektromos autógyártók, mint a talajvíz

0

Bár a szeptember és az ősz már-már lassan megmutatja magát, azért még néhány napig augusztust írunk. Vagyis nem volt olyan régen még az idei év második negyedéve, hogy ne nézhetnénk meg, hogyan alakultak abban az időszakban a tisztán elektromos autós eladások a nagyvilágban.

Az alább is linkelt adatsorok révén azt a megállapítást vonhatjuk le, hogy több, mint 2,15 millió elektromos autót adtak el világszerte 2023 második negyedévében, ami eszméletlen szám. A tavalyi év ugyanezen időszakához képest 40 százalékos a növekedés a szegmensben.

Az első helyet a Tesla vitte el a maga 466 000 kiszállított elektromos autójával, amit a globális piacokon terített. Ez 10 százalékkal több autó, mint 2023 első negyedévében, így a Tesla igen erősen belehúzott és hol van még az év vége? A helyzetet csak javítja, hogy a Tesla idén közel 20 százalékkal lett olcsóbb néhány országban.

A második helyen Kína egyik gigásza, a BYD áll. A CnEVPost szerint az autógyártó a második negyedévben több mint 703 500 NEV (BEV és PHEV együtt) járművet adott el, amiből 352 000 darab volt tisztán elektromos. Ez utóbbi 95 százalékos növekedésnek felel meg az előző év azonos időszakához képest. A BYD folyamatosan a Tesla nyomában van az első helyért, még az olyan piacokon is, mint Thaiföld vagy Ausztrália. De ott van még Svédország is, ahol például az Atto 3 SUV volt a legnépszerűbb elektromos autó, megelőzve a Volkswagent, a Teslát, vagy éppen a Volvót.

A harmadik helyen egy meglepő játékos tűnt fel, amire sokan nem is gondolnának. A vállalat neve a GAC Aion, akik BEV eladás szempontjából érték el ezt a szép helyezést, amiről a TrendForce elemzőcég kimutatásában is olvashatunk. Ők a 6 százalékát hozták el a globális eladásoknak.

Az első három helyezett a fenti adatok értelmében a BEV eladások 43,9 százalékát vitték el. A negyedik helyen a Volkswagen áll 322 000 darab BEV eladással, ami 4,7 százalékos részesedés megszerzéséhez volt elég. A Teslát leszámítva tehát a kínai márkák az élre törtek, így az európai autógyártóknak még van hova fejlődni!

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!