Dollármilliárdos üzletté válhat a Teslának a töltőhálózata

0

A Tesla 2012-ben azért indította el a saját, nagyteljesítményű Supercharger néven ismert töltőhálózatát, mert akkoriban senki más nem telepített egyenáramú töltőállomásokat a nagyobb utazásokhoz. Ezt a Tesla egyfajta szolgáltatásként kezdte el kiépíteni először az USA-ban, majd pontosan tíz éve nyitotta meg az első európai SuC töltőpontját hat darab töltővel Norvégiában.

Akkoriban a Tesla vezérigazgatója, Elon Musk még azt mondta, hogy a Supercharger hálózat „soha nem lesz profitközpontú”. Azóta eltelt néhány év, és számtalan dolog megváltozott a világban.

Mivel a Teslának több millió járműből álló flottája használja a SuC hálózatot, emellett Musk vállalata ezt a töltőhálózatot más autógyártók előtt is megnyitja, a pénzügyi elemzők kezdenek a fejükhöz kapni, hogy a Supercharger hálózatnak baromi nagy ereje van és hatalmas üzleti potenciál rejlik benne. Olyannyira, hogy akár még benzinkutakat is leválthat idővel a SuC hálózat.

Most tíz év után a Wedbush elemzője, Dan Ives úgy becsüli, hogy a Tesla Supercharger hálózata az évtized végére évi 10-20 milliárd dolláros üzletté válik.

„Ezt a Musk & Co. egy újabb stratégiai lépésének tekintjük a hosszú távú történetben, mivel a Tesla töltőhálózata egy hatalmas bevételszerzési lehetőség. A Tesla most nagyobb piaci részesedést szerez a hazai töltőhálózat ökoszisztémájában, miközben megalapozza a sikeres EV-átállást a következő évtizedben.”

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!