A kínai XPeng is az olcsóbb elektromos autók felé kacsingat

0

A kínai XPeng Motors is azon gyártók közé tartozik, akik alaposan megküzdöttek azért, ahol most tartanak. Az egykor lesajnált kínai startup ma már ott tart, hogy technológiát kölcsönöz Németország egyik legnagyobb autógyártójának, a Volkswagennek és saját autóik is a legjobbak közé tartoznak az elektromos autós világban.

Az XPenggel kötött új együttműködéssel a Volkswagen tovább akarja erősíteni helyi villamosítási stratégiáját és mindenekelőtt a fejlesztés ütemének növelését tűzi ki célul: „A cél az új vásárlói és piaci szegmensek gyors elérése, ezáltal szisztematikusan kihasználva Kína dinamikusan növekvő e-mobilitási piacában rejlő lehetőségeket” – írta a Volkswagen.

Nem meglepő módon az XPenghez hasonló gyártók az elmúlt időszakban azon kezdtek el gondolkodni, hogy miként tudnának még több vevőt magukhoz csalogatni, aminek mindig ugyanaz lett a vége: kedvezőbb árú modelleket kell készíteni. Ehhez általában egy másik vállalattal szoktak összeállni és az XPeng is most erre az útra lépett, ahogyan erről a vonatkozó sajtóanyagukban olvashatunk.

A magyar fülnek viccesen hangzó Didi egy járműmegosztó vállalkozás Kínában, és velük fogott össze az XPeng Motors, hogy egy új márkát építsenek fel, melyek elérhető árú elektromos autókat fognak kínálni. A megállapodás részeként egyrészt az XPeng komoly összeget fektet be a Didibe, illetve közösen fognak fejleszteni kicsi, elérhető árú elektromos autókat. Az üzlet részeként az XPeng 744 millió dollárnak megfelelő összegért megvásárolja a Didi okosautó-fejlesztő üzletágának eszközeit.

A felek az új márka első darabját 2024-ben kívánják piacra dobni, amit pletykák szerint a most még csak „Mona” nevű projektnéven fut éppen. Az új márka végleges neve egyelőre nem ismert, de kínálatának átlagára 20 000 dollár körül mozog majd és reményeik szerint évente legalább 100 000 járművet értékesíthetnek.

A „Mona” sorozat első modellje egy A-méretosztályú elektromos autó lesz és már jövőre készen áll, hogy meghódítsa a kínai utakat. A Didi korábban már dolgozott az elektromos autó fejlesztésén és gyártásán és az XPeng pontosan erre a fejlesztésre építi elképzeléseit. Az XPeng elmondása alapján ez az első modell SEPA 2.0 padlólemezre épül majd meg.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!