Brutális akkupakkal mutatkozott be az elektromos Cadillac Escalade

0

Az amerikai autózás egyik ikonja a Cadillac és talán az elmúlt évek egyik legjelentősebb modellje az Escalade volt. Tekintve, hogy a Cadillac szintén rálépett a villamosítás útjára, várható volt, hogy előbb utóbb elektromos motor kerül az Escalade alá. Ez pedig meg is történt a napokban, ugyanis megérkezett a Cadillac Escalade IQ.

Ezzel a bemutatkozással ez lett a márka következő tisztán elektromos modellje a Lyriq és a Celestiq után. A bemutatkozó eltért a megszokott menetrendektől, hiszen ezt New York utcáin rendezték meg, gyakorlatilag az utca népe előtt. A Cadillac teljesen újra gondolta a típust, ami vitathatatlanul ma a legikonikusabb modellje, ám ennek igen borsos ára lett.

A májusban már belengetett autó tehát hivatalosan is megérkezett. Kezdjük az infók ismertetését az árral, mert az igen vaskosra sikerült: 130 000 dollár az alapár, amit még bizonyára fel lehet turbózni további drága extrákkal. Cserébe persze számos technikai finomság várja a leendő vásárlót.

A Cadillac Escalade IQ versenytársai többek között a Rivian (R1S), a Mercedes-Benz (EQS SUV), a Kia EV9, illetve a Volvo EX90.

Az alapból kétmotoros kiépítésben érkező elektromos Escalade 750 lőerős, amihez 1064 Nm nyomaték társul. Az alapokat természetesen az Ultium padlólemez adja, az Escalade IQ esetében pedig jön a V2H (Vehicle to Home) funkció többek között, ami a 200 kWh kapacitású akkupakkal együtt kiváló társa lesz a leendő vásárló házának is. Alább a főbb funkciók:

  • 200 kWh akkupakk, 24 modulba rendezve
  • Hatótáv: 724 km
  • Akár 750 LE, 1064 Nm nyomatékkal
  • 0-100 km/h gyorsulás: 5 mp alatt
  • V2H, Supercruise, V2L képességek

Az utastérben egy 55 colos kijelző várja az utasokat, ami a két A oszlop közötti helyet teljesen kitölti (35 a sofőré, 20 az utasé). A lebegő hatást keltő kijelzők mögött Qualcomm Snapdragon lapkák dolgoznak bőszen.

A hátsó ülések HDMI-csatlakozással, valamint internet-hozzáféréssel és streaming alkalmazásokkal rendelkező hátsó kijelzőkkel rendelkeznek. A hátsó középső érintőképernyő segítségével az utasok hozzáférhetnek a klímaberendezéshez, valamint az ajtók automatikus nyitásához és zárásához.

Az Escalade IQ gyártása jövő nyáron kezdődik a GM Michigan Factory Zero Detroit-Hamtramck Assembly Centerében, ám az elkészült darabok kiszállításáról egyelőre nincsenek információink.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!