Stellantis: a Tesla csak most lép be az autógyártás valós világába

0

Ahogy a Tesla az elmúlt években egyre meghatározóbb szereplőjévé vált az elektromos autók piacának, úgy szólaltak meg egyre nagyobb beosztásban lévő vezetők más autómárkáknál. Amióta pedig a Tesla autói egyre több kategóriában vernek oda már a hagyományos autóknak is, már vezérigazgatók és a legfelsőbb vezetők szólnak oda Elon Musknak, amiben intelmekkel, vagy éppen ilyen-olyan meglátásokkal traktálják a Teslát és vele együtt Elon Muskot.

Év elején taposott bele a Tesla az elektromos autók árának kellemesen langyos állóvizébe, amikor az elmúlt évek gyakorlatával ellentétben nem emelni kezdte az árait, hanem brutális mértékben csökkenteni. Ezt pedig még meglépte ezután párszor Musk csapata, amivel alaposan alávert más márkák akkori árazási stratégiájának.

Már több autómárka vezetője is megszólalt az ügyben, köztük Carlos Tavares is, a Stellantis Csoport vezetője. Korábban is bírálta már a Teslát, amiért agresszív árcsökkentésbe kezdett és nemrég újra megosztotta gondolatait a Reuters hasábjain keresztül. Meglátása szerint a Tesla profitja csökkenő pályára került, így nem fogja tovább tudni tartani ezt az árcsökkentő politikát, illetve szerinte a kínai elektromos autógyártók terjeszkedése is problémát fog okozni Musknak.

„A Tesla hamarosan belép az én világomba. A szigorú árak, a költség-versenyképesség és a működési problémák világába, amelyekkel egy olyan nagy cég, mint a miénk, szembesülni kényszerül.”

Az ügyvezető kiemelte, hogy a Tesla jövedelmezősége a 2022 első felében mért több mint 17 százalékról 2023 első felében 10,5 százalékra csökkent. Az esés a második negyedévben is folytatódott, 9,6 százalékot ért el.

„Jövedelmezőbbek voltak, mint a Stellantis, most már kevésbé jövedelmezőek, mint a Stellantis”

Tavares szerint a Stellantis árrése is jobb, mint például a General Motors vonatkozó értéke, amelyet 8,3 százalékra becsült. Azt is megjegyezte, hogy a Stellantis nem tervezi, hogy csökkentse járművei árát, ehelyett a gyártási költségeket kívánja leszorítani. Hozzátette, hogy a Stellantis jobban felkészült, mint a Tesla arra, hogy a kínai elektromos járműgyártókkal foglalkozzon, mert magasabb a haszonkulcsa.

„Amit a Tesla vezérigazgatója (Elon Musk) mondott, akit teljes mértékben tisztelek, az az, hogy inkább a növekedést részesítik előnyben, mint a jövedelmezőséget. Majd meglátjuk, hogy a kínaiak milyen mértékben fognak kihívás elé állni. Ha az alulról versenyzünk a kínaiakkal szemben az árcsökkentéssel, akkor a Teslának előbb problémái lesznek ezzel a stratégiával, mert mi jövedelmezőbbek vagyunk, mint a Tesla”

A Stellantis, a világ harmadik legnagyobb autógyártója az eladások alapján. Július 26-án tette közzé első félévi eredményét, amely bevételének, üzemi eredményének és nettó nyereségének növekedését mutatta. A vállalat emellett 24 százalékos növekedést könyvelhetett el a globális elektromos járművek értékesítésében, annak ellenére, hogy az észak-amerikai elektromos járművek offenzívája még nem kezdődött el.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!