Érdekes dolgok történnek manapság Kínában, már ami az elektromos autókkal kapcsolatban zajlik. Régebben a kínai gyártók a lesajnált kategóriába tartoztak, melyek autói maximum egy nagy nyugati márka koppintásának tűnhettek, szánalmas minőségben legyártva.
Nos, ennek a világnak vége, hiszen ma már ott tartunk hogy az Audi egy kínai autógyártótól vesz technológiát és a Volkswagen is valami hasonlóra készül.
Ahogyan arról a Volkswagen legújabb sajtóanyaga beszámol, a márka technológiai keretmegállapodást kötött a kínai XPeng Motors-szal. Az XPeng többek között gyors fejlődési ütemével és gyorsan növekvő modellkínálatával szerzett magának hírnevet és ez kelthette fel a Volkswagen döntéshozóinak figyelmét is. A német gyártó a megállapodás részeként egy jelentős befektetés keretében részesedést is szerzett az XPeng részvényeiből való bevásárlással, illetve a sajtóanyag kiváló lehetőség volt a fent is részletezett Audi-SAIC együttműködés hivatalos megerősítésére.
Az XPenggel kötött új együttműködéssel a Volkswagen tovább akarja erősíteni helyi villamosítási stratégiáját és mindenekelőtt a fejlesztés ütemének növelését tűzi ki célul: „A cél az új vásárlói és piaci szegmensek gyors elérése, ezáltal szisztematikusan kihasználva Kína dinamikusan növekvő e-mobilitási piacában rejlő lehetőségeket” – írta a Volkswagen. Az együttműködés a VW részéről a Volkswagen Group China Technology Company-n (VCTC) keresztül valósul meg. Elmondásuk szerint több, mint 2000 fejlesztő és beszerzési szakértő fog ott dolgozni az új intelligens, teljesen hálózatba kapcsolt elektromos járművek fejlesztésén.
Az együttműködés részeként rögtön két új elektromos autó fejlesztésébe kezd a két vállalat. Ezek középkategóriás autóknak készülnek, 2026-os bemutatkozással és piacra kerüléssel. Ez a két, részletesen még nem ismertetett modell a MEB termékportfólióját egészíti ki, mint Kína-specifikus járművek. Így Európában, vagy Amerikában nem valószínű, hogy fel fognak bukkanni.
Annak egyértelművé tétele érdekében, hogy a két középkategóriás modellen való együttműködés egy hosszú távú munka kezdete, a VW Csoport azt állítja, hogy körülbelül 700 millió dollárt (jelenleg 632 millió eurót) fektet be az XPengbe, így megszerezve annak részvényei 4,99 százalékát. Emellett a VW megfigyelői helyet kapnak az XPeng igazgatótanácsában – bár valószínűleg szavazati jog nélkül.