Hét gigászi autógyártó fog össze, hogy több tízezer töltőt telepítsenek

0

Az utóbbi néhány hónapban rendesen bedurrantak az elektromos autók töltőhálózatának rakétái az Egyesült Államokban. Kezdődött azzal az őrület, hogy a Ford kezdeményezésére lépve folyamatosan jöttek a jelentkezők a Tesla Supercharger villámtöltők használatára. Ez konkrétan azt jelenti, hogy az eddig sztenderdnek hitt CCS1 szabvány visszaszorul és a Tesla saját NACS szabványa lesz a nyerő. Mindez azt is jelenti, hogy a NACS-szel szerelt elektromos autóknak máshol is kell majd tudnia tölteni, mint a Tesla saját hálózatán.

Ennek az igénynek a lefedésére jött most létre az USA-ban egy nagyon szuper kezdeményezés, amit hét autóipari szereplő alkotott meg : BMW Group, General Motors, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz Group, Stellantis N.

A hét, újonnan összeült partner egy vegyesvállalatot fog létrehozni, hogy saját tőke és állami pénzek segítségével egy nagyon komoly DC villámtöltőhálózatot hozzon létre Észak-Amerikában. Az egyelőre el nem nevezett vegyesvállalat által épített helyszínek mindegyikén nagy teljesítményű töltők fogják várni az elektromos autósokat, függetlenül attól, hogy melyik autógyártó termékéről van szó. Ebből a kezdeményezésből sajnos a CHAdeMO (és leginkább a Nissan Leaf tulajdonosok) csatlakozóval ellátott e-autósok kiesnek.

A hálózat 100%-ban megújuló energiával fog működni és Plug & Charge funkciót kínál azon járművek számára, amelyek ezt támogatják. A hét új töltőpartner vezetői közül mindegyikük mondott pár szót a bejelentéssel kapcsolatban, alább Ola Källenius mondatai a Mercedes-Benz részéről:

„A klímaváltozás elleni küzdelem korunk legnagyobb kihívása. Amire most szükségünk van, az a gyorsaság – politikai, társadalmi és vállalati határokon túl. Az elektromos járművekre való átállás felgyorsítása érdekében mindent támogatunk, ami megkönnyíti ügyfeleink életét. A töltés elválaszthatatlan része az e-autós élménynek és ez a hálózat is egy újabb lépés lesz a lehető legkényelmesebb használat érdekében.”

A tervek szerint a hálózatban először villámtöltőket telepítenek majd a nagyvárosi területekre és Észak-Amerika főbb autópályáira, beleértve az összekötő folyosókat és a „nyaralóútvonalakat”. Ha a hálózat elkészül, akkor nagyjából 30 000 nagy teljesítményű töltő várja majd az elektromos autósokat Észak-Amerikában.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!