Végre megérkezett az az idő, mikor hat év beszédtéma után legördült az első, tisztán elektromos BMW i5 a futószalagról. Ezzel egyidejűleg pedig megkezdődött az 5-ös BMW elektromos változatának a sorozatgyártása.
Oliver Zipse vezérigazgató a BMW márciusi konferenciáján tudatta és azt állította, hogy a BMW i5 „egyedülálló értékesítési pont” lesz a BMW történetében. Mindez azért mondta a vezető, mert a bajor márka második legkelendőbb modelljét (a 3-as után) elektromosították.
A BMW május végén mutatta be a sorozatgyártásra alkalmas elektromos 5-ös sorozatát, ami a BMW legújabb technológiájával és szoftverével érkezik. Beleértve a bajor gyártó legújabb generációs 8.5-ös operációs rendszerét, ami például lehetővé teszi a töltés közbeni videojátékozást.
Milan Nedeljković, a BMW AG gyártást felügyelő igazgatótanácsának tagja a következőképpen kommentálta az elektromos 5-ös sorozat eljövetelét: „A BMW i5 és a dongolfingi üzemünk tökéletes példája annak, hogy a BMW Group hogyan halad az e-mobilitás irányába és fejleszti üzemeinket a BMW iFactory felé vezető úton.”
Az i5 a harmadik tisztán elektromos modell ami a dongolfingi üzemben készül a BMW iX és a BMW i7 mellett. Továbbá a BMW arra számít, hogy jövőre 40 százalék fölé emelkedik az elektromos járművek gyártási részesedése. Ami nem is lenne meglepő, ugyanis tavaly több mint 280 000 tisztán elektromos BMW hagyta el a dingolfingi üzemet és a bajorok arra számítanak, hogy ez a szám „jóval 300 000 fölé emelkedik” az i5 gyártásának a megkezdésével.
A BMW i5 két teljesen elektromos változatban érkezik, köztük az eDrive40 és az M60 teljesítményű változatban. A 2024-es i5 eDrive40 ára 28 600 000 forinttól kezdődik, míg az M60 alapára 40 500 000 Ft.