Brutálisan jó elektromos kupét mutatott be a Caterham

0

A felső-kategóriás, sportos kupéknak mindig is lesz vevőköre, ezen modelleket nem lehet kiszorítani a maguk által kialakított helyükről. Nem lesz ez másként az elektromos meghajtás terjedésével sem. A technológia a brutális nyomaték révén ebben a kategóriában mutathatja majd meg a tudását igazán. Jönnek is a jelentkezők folyamatosan, ezúttal egy angol márka, a Caterham mutatta be legújabb kupéját, természetesen tisztán elektromos meghajtással.

A részleteket a vonatkozó sajtóanyagból tudhatjuk meg a most még csak Project V néven futó tanulmányautóról. A kiválónak ígérkező karosszériát Anthony Jannarelly, valamint az Italdesign keltette életre és az autó további életét a márka elektromos divíziója, Caterham EVO fogja igazgatni, ahogyan a pár hónappal korábban bemutatott, szintén elektromos Seven néven futó tanulmányautóét is.

A Project V esetében már technikai adatokat is ismerhetünk. Az 1190 kilós elektromos kupét 2+1 ülésesnek (opcionálisan 2+2-nek) tervezték, amit a hátsó tengelyen lakó 200 kW-os e-motor hajt, 55 kWh-s kapacitású akkumulátorral párosítva a 400 kilométeres (WLTP) hatótávolság érdekében.

A Caterham 0-ról 100 km/h gyorsulást 4,5 másodperc alatt futja meg és meg sem áll 230 km/h végsebességig. A gyártó alaposan figyel a részletekre, így a tömeg/teljesítmény párosára is. Ezért nem akartak betenni egy nagyobb kapacitású akkut, valamint egy második motort sem, pedig azzal jelentősen nőhetett volna a teljesítmény, azonban úgy tűnik, a mérnököknek nem adta ki a matek.

A súly csökkentése érdekében a tanulmányautó alumíniumból és szénszálból készült kompozit alvázzal rendelkezik, az említett 1,2 tonna alatti célsúly a 2+1 ülésesre vonatkozik, a 2+2 személyes kivitel esetében kicsivel nagyobb tömeggel számolhatunk.

A Caterham jelenleg nem mondd többet az akkumulátor felépítéséről, a cellaformátumokkal vagy a cellák kémiájával kapcsolatban. Az akkumulátorcsomag azonban állítólag „fejlett hőmenedzsmenttel” fog rendelkezni, így körülbelül 15 perc alatt 20-ról 80 százalékra feltölthető – feltéve, hogy az egyenáramú töltő legalább 150 kW töltési teljesítményt képes leadni. Ezen adatok fényében a DC villámtöltési képesség valahol 130 kW közelében lehet.

Az autó sorozatgyártásra érett változatát 2025 végén, vagy 2026 elején mutatja be a Caterham, az alapár kicsivel 80 000 font alatt lesz megállapítva.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!