A Mercedes-Benz Passenger Cars a második negyedévben több mint kétszeresére, 56 300 darabra növelte akkumulátoros elektromos autóinak értékesítését – konkrétan 123 százalékkal. Ez a növekedés különösen a három modellsorozat iránti hatalmas keresletnek köszönhető.
A Mercedes-Benz a második negyedévben 515,7 ezer járművet értékesített, 6 százalékkal többet mint 2022 második negyedévében, mag az év első felében pedig 1,019 milliót, 5 százalékkal többet éves bázison. Európában a második negyedévben az eladások 5 százalékkal 157 ezerre nőttek, az év első felében pedig 7 százalékkal 321 ezerre. Németországban a második negyedévben 58,6 ezer járművet értékesítette a Mercedes-Benz, 23 százalékkal többet mint egy évvel korábban, az év első felében pedig 119 ezret 22 százalékos növekedéssel.
Az észak-amerikai eladások a második negyedévben 3 százalékkal 98,8 ezerre, az év első felében pedig 2 százalékkal 173,9 ezerre nőttek. Ázsiában 10 százalékkal nőttek a negyedéves eladások 239,2 ezerre a második negyedévben és 7 százalékkal 486,9 ezerre az év első felében.
A Mercedes-Benz akkumulátoros elektromos személygépkocsi eladásai 123 százalékkal emelkedtek éves bázison 56,3 ezerre a második negyedévben. Az év első felében 102,6 ezer elektromos autót értékesített világszerte a Mercedes-Benz, ami 121 százalékos éves növekedésnek felel meg. A teljesen elektromos (BEV) járművek az év eleje óta teljesített eladások 11 százalékát adják.
A jó elektromos eredmény elsősorban az EQA (+73 százalék) és az EQB (+83 százalék), valamint az EQE (+157 százalék) iránti keresletnek köszönhető. Az EQE esetében a stuttgarti székhelyű vállalat 9000 jármű eladását említi, míg az EQA és az EQB esetében azonban csak a százalékos javulást említi a csillagos vállalat.
„Egyértelműen a fenntartható növekedésre összpontosítva a második negyedévben tovább növeltük eladásainkat minden kulcsfontosságú régióban és szegmensben, különösen az elektromos és a felső kategóriás járművek szegmensében.” – Mondta Britta Seeger, a vállalat igazgatótanácsának tagja.