A Toyota a napokban tartotta meg azt a műszaki sajtótájékoztatóját ahol számos új technológiával kapcsolatos terveit ismertette a japán gyártó. Itt beszélt elsőként a Toyota a következő generációs elektromos autók akkumulátorairól, az aerodinamikai légellenállás csökkentésében elért fejlesztéseiről melyek elősegítik a vállalat átalakulását és felkészülését az elektromos korszakra.
A rendezvényen több Toyota-vezető is felszólat, akik fejlesztés alatt álló koncepciókkal magyarázták az autógyártó közelgő elektromos járművek technológiai stratégiáját. Mindez talán nem véletlen, ugyanis a részvényesek türelmetlenül hajtanák bele a Toyotát az elektromosításba.
Azonban a japán gyártó továbbra is ragaszkodik a hibrid stratégiájához, mely magába foglalja a tisztán elektromos járműveket, PHEV-eket, HEV-eket és az üzemanyagcellás járműveket is egyaránt.
A Toyota első körben a gyártási fejlesztések költségcsökkentéséről beszélt a rendezvényen, ahol kiemelte, hogy annak érdekében, hogy jövőbeli elektromos autói nyereségesek legyenek, Giga öntvényen keresztül kell egy-egy karosszéria-szerkezetet legyártaniuk. Akárcsak a Tesla esetében.
Ezen kívül a Toyota az önjáró futószalagban gondolkodik, hogy a sorozatgyártású autóik egymástól függetlenül mozoghassanak a futószalagon. A beruházások és fejlesztések révén a Toyota 50%-kal kívánja csökkenteni a sorozatgyártású elektromos járművek gyártási átfutási idejét, gyártási folyamatait és gyári beruházásait, ami jelentős fix költségcsökkentést jelent.
A japán autógyártó egy új technológiát is tanulmányoz, ami csökkenti a légellenállást. Ezért a Toyota a Mitsubishi Heavy Industries Space Systems részlegével együtt vizsgálja és fejleszti ezeket az innovációkat.
Azonban a Toyota sajtótájékoztatójának egyik legfontosabb eleme a következő generációs elektromos járműveinek akkumulátortechnológiája volt. Itt a Toyota azt ígérte, hogy tovább fokozza erőfeszítéseit, hogy 2026-ban bevezethesse elektromos járművei következő generációját, melyeknek a hatótávolsága meghaladhatja az ezer kilométert.
A Toyota célja, hogy bővíti kínálatát, hogy különféle lehetőségeket kínáljon a vásárlóknak, hogy alacsonyabb költségek mellett nagyobb hatótávolságot is kínálhasson.
A Toyota két következő generációs akkumulátorait 2026 és 2027 között várhatjuk. A Performance, azaz a teljesítményre hangolt akku ugyanazt a lítium-nikkel-kobalt-mangán (NCM) akkumulátor-kémiát fogja használni, mint a bZ4X elektromos SUV, de 200%-kal nagyobb hatótávot kínál 20%-os költségcsökkentés mellett.
Emellett a Popularization verzió, amit hívhatunk elérhető kategóriás akkunak is akár, további 20%-os hatótávolság-javulást és 40%-os költségcsökkenést kínál az első tisztán elektromos modellhez képest, lítium-vas-foszfát (LFP) akkumulátort használva.
2027 és 2028 között a bipoláris technológiát (amelynél nem alkalmaznak elválasztó elemeket az akku szendvics-szerkezetének rétegei között, ezért jóval kompaktabbak tudnak lenni) a lítiumion-akkumulátoroknál is alkalmazni fogják, ami a 2026-ra ígért, új generációs lítiumion-akkumulátorokhoz képest további 10%-kal nagyobb hatótávolságot és ugyanennyivel alacsonyabb költséget ígér 20 perces töltési idővel.
A nagy dobást, ami a szilárdtest-akkumulátor lesz 2028-ra ígéri a Toyota. A nagyobb energiasűrűség miatt akár 1200 kilométeres hatótávolság is elérhető lesz az újgenerációs akkumulátorokkal. Majd az évtized végére várhatóan megérkezik a szilárdtest-akkuk továbbfejlesztett változata, amelyekkel akár 1500 kilométert is meg lehet majd tenni egyetlen feltöltéssel.
A Toyota 2030-ra évente 3,5 millió elektromos járművet kíván értékesíteni (a klasszikus hibrideken felül), ezek fele már az új generációs modellek közül kerül ki. Évente közel egymillió közepes és nagy szabadidőjárműről, 600 ezer kompakt és középkategóriás szedánról, illetve ferdehátúról, valamint százezer körüli darabszámú buszlimuzinról beszél a Toyota.